استاد دانشگاه:

تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی، اقدام مثبت دولت سیزدهم است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس گفت: تامین بودجه بدون یک ریال استقراض جدید از بانک مرکزی برای پرداخت حقوق میلیون­‌ها کارمند از جمله اقدامات مثبت دولت سیزدهم از زمان آغاز فعالیت تاکنون است.

به گزارش ساجد خبر، علیرضا گرایلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دولت سیزدهم به‌جای قرض گرفتن از بانک مرکزی سعی کرد با اعمال سیاست‌های انقباضی از منابع درونی و درآمدهای شرکت‌های دولتی برای گذران خرج و مخارج دولت پول استخراج کند.

وی بیان کرد: باید به دولت سیزدهم فرصت داد تا مشکلات را در یک بازه زمانی مناسب رسیدگی کرده و با اجرای سیاست های خود آن ها را برطرف کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس ادامه داد: هر چقدر دولت از بانک مرکزی پول کمتری قرض بگیرد تورم نیز به همان میزان در کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه گسترش واکسیناسیون عمومی را از دیگر اقدامات مثبت دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: رییس جمهوری با خریداری حجم قابل توجهی از واکسن کرونا و تزریق آن در جامعه، امید به مهار این ویروس را افزایش داد که کاهش تعداد مبتلایان و جانباختگان از نتایج این اقدام است.

گرایلی همچنین سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت بدون تشریفات و با کمترین هزینه به استان ها را اقدامی ارزشمند در راستای بازگرداندن اعتماد عمومی به نظام دانست و گفت: مشاهده مشکلات مردم از نزدیک از رویکردهای خوب دولت است که انتظار می‌رود برآیند این بازدیدها، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و امیدآفرینی بیشتر در جامعه باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس، مدیریت به موقع و خنثی کردن توطئه‌ دشمنان در حمله سایبری به پمپ‌ بنزین‌ها، عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای و همچنین امضای قرارداد گازی میان سه کشور ایران، ترکمنستان و آذربایجان را از دیگر اقدامات مثبت دولت سیزدهم اعلام کرد.

گرایلی همچنین در رابطه با مذاکرات هسته‌ای رویکرد دولت را خوب ارزیابی کرد و گفت: دولت پیگیر جلو بردن مذاکرات هسته‌ای با گرفتن تضمین است و بر خلاف گذشته از همان ابتدای کار در مقابل تهدیدات دشمن قوی ظاهر شد.

بیش از ۱۰۰ روز قبل دولت سیزدهم به ریاست جمهوری آیت الله رییسی فعالیت خود را آغاز کرد.