سرپرست فرمانداری گرگان خبرداد؛

اجرای طرح سواد حرکتی در ۳۰ درصد مدارس گرگان

سرپرست فرمانداری گرگان گفت: طرح توسعه سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی در ۳۰ درصد مدارس شهرستان گرگان در حال اجرا است.

به گزارش ساجد خبر، حجت یزدویی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مرکز گلستان اظهارکرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کم تحرکی دانش آموزان طرح سواد حرکتی برای اولین بار در مدارس دوره ابتدایی مرکز استان به منظور افزایش سرانه فعالیت‌های حرکتی و توسعه ویژگی‌های جسمانی کودکان در حال اجرا است.

سرپرست فرمانداری گرگان افزود: ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان شهرستان مشمول این طرح شده که تاکنون هفت هزار و ۲۱۱ نفر اطلاعات ارزیابی اولیه در مهارت‌های حرکتی را در سامانه پادا ثبت کردند.

وی با بیان اینکه این طرح در ۳۰ درصد مدارس در حال اجرا است، اضافه کرد: اجرای این طرح در مدارس ابتدایی شروع شده و تا پایان اسفند ماه به صورت مجازی و حضوری ادامه خواهد داشت و باید تلاش شود ۱۰۰ درصد دانش آموزان هدف در سامانه ثبت نام کنند.

یزدویی ادامه داد: پس از سنجش اولیه و تعیین سطح حرکتی دانش آموزان، معلمان و مربیان تربیت بدنی مدارس و آموزگاران در خصوص نحوه ارتقا وضعیت جسمانی دانش آموزان به والدین آنها مشاوره لازم را خواهند داد تا در راستای سواد حرکتی دانش آموزان و تحرک و پویایی و سلامتی آنان گامی مثبت برداشته شود.