جوانان با مهارت‌آموزی گره‌گشای مشکلات جامعه خواهند شد

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: جوانان با اتکا به مهارت آموزی و توانمندشدن در حوزه‌های مختلف، زمینه‌ساز گره‌گشایی بسیاری از مشکلات جامعه منجمله در حوزه اشتغال خواهند شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایرنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با تاکید بر این که مهارت آموزی، علم و عمل توام است،اظهارداشت: با توجه به پیشرفت سریع علم و دانش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید جوانان را با دانش روز دنیا تعلیم داده و آنان را به سمت مشاغل دانش بنیان سوق دهند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کار بزرگ و ارزشمند آموزش مهارت و شغل، که انجام می‌دهید، در دل جوانان امید می‌آفریند.

آیت‌الله نورمفیدی با تاکید بر امیدآفرینی در دل جوانان از سوی مسئولان گفت: امید به معنای ایجاد سرور و شادمانی در جامعه و نگاه مثبت به حال و آینده است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان همچنین با تاکید بر بسط، توسعه و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی‌ اضافه کرد: برای گسترش این مهم باید خبررسانی و فرهنگ‌سازی شود و تمامی دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر در راستای تحقق آن تلاش کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان در این دیدار ضمن تشریح عملکرد آموزشی و ظرفیت‌های موجود در مراکز تحت پوشش این اداره کل، گفت: بهترین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در شهرستان مرزی مراوه‌تپه در حال احداث است که تلاش داریم برای دهه‌فجر سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

سیدعلی‌رضا حسینی‌طلب با اشاره به اهمیت توانمندسازی بانوان و تاکید بر انکارناپذیر بودن نقش آنان در توسعه اقتصادی کشور، تصریح کرد: با توجه به این مساله اکنون ۲ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان در غرب استان داریم.

وی افزود: همچنین پروژه احداث مرکز خواهران شهرستان گنبدکاووس در حال ساخت است که با افتتاح این مرکز بانوان شرق استان هم به صورت تخصصی و متمرکز از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند خواهند شد.

به گفته وی عملیات احداث یک ساختمان مرکز آموزش فتی و حرفه‌ای در شهرستان مرزی گمیشان در هفته ملی مهارت آغاز شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان اضافه کرد: اهمیت موضوع گردشگری و هتلداری در استان با توجه به قرار داشتن این استان در مسیر زائران حضرت امام رضا (ع) و لازمه پذیرایی و اقامت شایسته از زائران، خلاء آموزش‌های تخصصی در این حوزه را نمایان می‌کند که در این راستا پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هتلداری و بوم‌گردی مرکز استان در حال ساخت بوده و در صورت تامین اعتبار لازم جهت تجهیز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

حسینی‌طلب یادآور شد: نیاز است تا ائمه جمعه در بیانات خود اهمیت موضوع مهارت‌آموزی را به عموم مردم انتقال دهند تا بتوانیم با توانمندسازی جوانان، معضل بیکاری و در پی آن آسیب‌های اجتماعی را ریشه‌کن کنیم.