ذخیره‌سازی بچه‌ماهی در ۶۸ قفس در سواحل استان گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: ذخیره‌سازی «بچه‌ماهی در دریا» در ۶۸ تعداد قفس و پن مستقر در سواحل استان از اول دی‌ماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​فارس از گرگان، سیدجواد قدس‌علوی امروز در جلسه «بررسی مسائل و مشکلات پرورش‌دهندگان ماهی در دریا» در آستانه فصل ذخیره‌سازی ماهی در دریا و با حضور جمعی از کارشناسان و پرورش دهندگان ماهی در دریا استان برگزار شد، اظهار کرد: در تامین بچه ماهی مورد نیاز برای ذخیره‌سازی در قفس و پن‌های استان، اولویت ما تولیدکنندگان ماهیان سردابی داخل استان هستند و در همین راستا جلسه‌ای برای هماهنگی و عقد قرارداد بین پرورش‌دهندگان ماهیان سردابی و پرورش‌دهندگان ماهی در دریا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هرگونه نقل و انتقال بچه ماهی از مزارع مبدا به مزارع مقصد در دریا باید با نظارت و مجوز دامپزشکی استان و اخذ تاییدیه سلامت ماهی صورت گیرد.

مدیرکل شیلات گلستان با تاکید بر ارائه برنامه از سوی پرورش‌دهندگان ماهی در دریا گفت: تمام پرورش‌دهندگان طرح پرورش ماهی در دریا باید نسبت به ارائه برنامه مکتوب خود به شیلات استان، در راستای نحوه تکمیل قفس، نصب تور و ذخیره‌سازی سال جاری ظرف یک هفته آینده اقدام کنند.

قدس‌علوی در خصوص میزان تولید ماهی در دریا در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز ۱۵۰ تن ماهی تولید شود.

مدیرکل شیلات گلستان در پایان این جلسه با بازدید از محل رودخانه گرگانرود، با اشاره به لایروبی کانال این رودخانه برای تردد آسان‌تر قایق‌های پرورش‌دهندگان خاطرنشان کرد: شیلات استان به زودی نسبت به بررسی و اقدامات اجرایی در خصوص بازگشایی و لایروبی در منطقه مصب گرگانرود اقدام می‌‌کند چرا که این کار برای تردد آسان‌تر قایق‌ها در فصل پرورش ماهی در دریا بسیار ضروری است.