آغاز لیگ ملی دیسک طلایی فریزبی بانوان در گنبدکاووس

رقابت های ملی لیگ دیسک طلایی بانوان با حضور بیش از یکصد ورزشکار، داور و مربی در مجموعه ورزشی پنج هزار نفری آزادی گنبدکاووس استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ساجد خبر، نایب رئیس انجمن فریزبی فدراسیون ورزش های همگانی امروز دهم آذرماه ۱۴۰۰ در حاشیه برگزاری این مسابقات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رویداد ورزشی بانوان ورزشکار رشته فریزبی در سه آیتم دقت، مسافت و حداکثر زمان در سبک میدانی با هم به رقابت می پردازند.
وی افزود: در این رقابت ها بیش از ۱۰۰ ورزشکار، داور و مربی حضور یافته اند و امروز و فردا ورزشکاران با یکدیگر به رقابت می پردازند.
باقری از میزبانی هیئت ورزشهای همگانی استان گلستان، شهرستان گنبدکاووس، مسئول کمیته فریزبی شهرستان و سایر دست اندرکاران در برگزاری رویداد ملی دیسک طلایی فریزبی قدردانی کرد.
سرپرست فنی مسابقات لیگ دیسک طلایی بانوان خاطرنشان کرد: داوری مسابقات نیز با حضور داوران مورد تایید فدراسیون ورزشهای همگانی و انجمن فریزبی با رعایت اصول و قوانین بین المللی فریزبی برگزار می شود.
اسفندیاری مسئول کمیته فریزبی استان گلستان نیز با عرض خیرمقدم به مهمانان اظهار داشت: تمام شرایط فنی برای برگزاری بهتر این مسابقات در نظر گرفته شده و امیدواریم میزبان خوبی در این دوره از مسابقات باشیم.
وی با قدردانی از حمایت های فدراسیون ورزش های همگانی، انجمن فریزبی، اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان و سایر دست اندرکاران برگزاری بیان کرد: شهرستان گنبدکاووس به عنوان یک شهر ورزش دوست که قهرمانان زیاد ورزشی را پرورش داده آماده میزبانی از دیگر رویدادهای انجمن فریزبی است.
رئیس انجمن فریزبی کشور نیز با قدردانی از برگزارکنندگان و میزبانی خوب هیئت ورزشهای همگانی استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در این رقابت ها ۱۷ استان شرکت کرده و از هر استان سه ورزشکار و یک نفر به عنوان سرپرست حضور دارند.
وی بیان کرد: فریزبی یک رشته بسیار جذاب، مفرح، ارزان قیمت و در دسترس است و در بعد همگانی با یک دیسک از جنس پلاستیک تعداد بسیار زیادی از خانواده ها می توانند این ورزش را انجام دهند.
ذاکریان گفت: در حال حاضر این ورزش را وارد آموزش و پرورش کردیم و در فدراسیون ورزشهای همگانی تمام شهرستانها و استان ها در حال توسعه است.
رئیس انجمن فریزبی فدراسیون ورزشهای همگانی خاطرنشان کرد: در حال تلاش هستیم تا مجوز کمسیون ماده پنج وزارت ورزش را دریافت کرده و باشگاه های این رشته را نیز به طور رسمی راه اندازی کنیم.
وی گفت: در حال حاضر چیزی حدود هزار تا دوهزار ورزشکار حرفه ای در رشته فریزبی فعال هستند و در رویکرد اخیر انجمن فریزبی که با عنوان لیگ دیسک طلایی برگزار شد، ۱۹ هزار و ۴۸ نفر شرکت کردند.
ذاکریان خاطرنشان کرد:پیش بینی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۸ این رشته ورزشی وارد المپیک می شود و بنابراین نیاز است از همین اکنون کار توسعه، زیرساخت ها و آموزش این رشته آغاز شود تا هفت سال آینده دغدغه ورود به المپیک نداشته باشیم.
رئیس هیات ورزشهای همگانی شهرستان گنبدکاووس نیز با قدردانی از انجمن فریزبی و فدراسیون ورزشهای همگانی که این اعتماد را به استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس داشتند، اظهار داشت: این شهرستان، جایگاه خاصی در در ورزش قهرمانی استان گلستان دارد به طوری که بیش از ۵۰ درصد مدال آوران ملی و آسیایی این استان از شهر گنبد کاووس هستند و این نشان از اهمیت ورزش در این شهرستان دارد.
حسینی به موضوع ورزش همگانی در شهرستان گنبدکاووس اشاره و بیان کرد: در هیات همگانی تلاش کردیم تقویت و حمایت رشته های در سطح شهرستان دنبال و همایش هایی به همراه دوره های مربیگری را در شهرستان برگزار کنیم.
رئیس هیات ورزشهای همگانی شهرستان گنبدکاووس گفت: اولویت های هیات ورزش همگانی در شهرستان این است که ورزش همگانی را به محلات حاشیه شهر و کمتر توسعه یافته ببریم و خوشبختانه در دو سال گذشته مسابقات مختلف از جمله فریزبی را در سطح این محلات برگزار کردیم.
وی با اشاره به ایجاد جاده سلامت در شهر گنبد کاووس و برگزاری ورزش صبحگاهی و عصرگاهی خاطرنشان کرد: یکی از این ورزشهایی که در جاده سلامت به عنوان ورزش تفریحی و ارزان قیمت توسعه یافته فریزبی بوده است.
حسینی گفت: تاکنون چندین برنامه برای معرفی رشته فریزبی در بوستانهای گنبدکاووس برگزار کردیم و همواره نیز اولویت ما معرفی این رشته بوده است.
رئیس هیئت ورزشهای همگانی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: این شهرستان در ثبت ورزشکاران مشارکت کننده در لیگ دیسک طلایی فریزبی در شهرستانها نیز جزء پنج استان نخست کشور بود.

حسینی همچنین در مورد میزبانی از لیگ دیسک طلایی فریزبی بانوان در شهرگنبدکاووس گفت: در برگزاری این رویداد شاهد حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان، رئیس و دبیر هیئت همگانی استان، معاون استاندار و فرمانده ویژه گنبدکاووس، شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره ورزش و جوانان و بخش خصوصی از جمله صنعت چوب شمال (نوپال گنبد کاووس) و شرکت نوردارو بودیم که از این عزیزانی قدردانی می شود.