وزیر امور اقتصادی و دارایی با نماینده ولی فقیه دیدار کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سفر به گلستان با حضور در گلزار شهدای گرگان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و سپس به دیدار نماینده ولی فقیه در گلستان رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساجدخبر، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در دیدار با آیت اله نورمفیدی گفت: نگاه دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق کم برخوردار، اما مستعدی خواهد بود که استعداد‌های بالقوه آن دیده نشده و همین مهاجرت اهالی آن را در پی داشته است.

وی افزود: وجه مشترک برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد مبتنی بر این است که به سمت توسعه متوازن حرکت کنیم.

آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان نیز در این دیدار با بیان اینکه عدالت مسئله مهمی در اسلام به شمار می‌رود از مسئولین خواست انصاف داشته باشند و با مردم با انصاف، حق و عدالت رفتار کنند.

وی همچنین گفت: بعد از ۴۰ سال انتظار نمی‌رود که هنوز استان‌های کمتر برخوردار در کشور وجود داشته باشد و مشکلات عمیق و ریشه‌ای در کشور وجود دارد که به گفته رئیس جمهور باید جراحی شود.

وی گفت:کار‌های بزرگ خلق کنید، زیرا به واسطه آن خود به خود مسائل کوچک نیز حل می‌شود.

آیت الله نور مفیدی با اشاره به اینکه گلستان از نظر صنعت و گردشگری عقب مانده است ادامه داد: در کشاورزی هم آنچه مطلوب است اتفاق نمی‌افتد و انتظار می‌رود دولت که به دنبال توسعه متوازن است بتواند شرایط را بهبود بخشد.

آیت الله نورمفیدی خواستار تسریع در تدوین اساسنامه و طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون شد و ابراز امیدواری کرد: با انتخاب مدیر شایسته (مدیری که عملی و میدانی باشد) مشکلات این مسیر حل و مراحل اجرایی آن عملیاتی شود.

وی در خصوص راه آهن شمال نیز گفت: فلسفه وجودی راه‌آهن این بود که شمال به جنوب و کشور‌های آسیای میانه وصل شود، اما تصمیم‌گیری مناسبی برای آن حاصل نشد و برنامه‌ها پیگیری نمی‌شود.

وی همچنین افزود: بخش خصوصی حاضر است در این حوزه سرمایه‌گذاری کند، اما انتظار دارد قرارداد مابین آن‌ها بیش از ۲۰ سال باشد و اگر این همکاری صورت گیرد روند اجرایی این طرح‌ها سرعت می‌گیرد و کار تعطیل نمی‌ماند.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به جزیره آشوراده و پتروشیمی گفت: نباید طرح‌های بزرگ که فرصت‌های خوبی برای توسعه استان ایجاد می‌کند. اینگونه رها شوند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی قبل از دیدار با آیت اله نورمفیدی به مزار شهدای گرگان در آستان مبارک امامزاده عبداله این شهر رفت و به آنان ادای احترام کرد.