وزیر اقتصاد در گرگان:

تعویق افتادن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

وزیر اقتصاد گفت : دولت سیزدهم به سمت کاهش بار مالیاتی موثر بر تولیدکنندگان و افزایش مالیات فعالیت های غیر تولیدی حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ساجدخبر، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان در گرگان گفت: دولت سیزدهم به سمت کاهش بار مالیاتی موثر بر تولیدکنندگان حرکت می‌کند و معتقد است کسانی که از محل فعالیت‌های غیر تولیدی درآمد کسب می‌کنند باید بیشترین بار پرداخت مالیات را بر دوش بکشند.

وی همچنین با بیان اینکه بود و نبود ارز ۴۲۰۰ تومانی در نوع واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین کننده است افزود : دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید حذف آن به تعویق خواهد افتاد.

وی گفت: اجرای قانون تسهیل تسویه بدهکاران بانکی از برنامه‌های جدی وزارت امور اقتصادی و دارایی است که امیدواریم مرجع اصلی تصمیم و تمدید آن در ستاد ملی کرونا در یکی دو هفته آینده در مورد آن تصمیم گیری کند.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به واگذاری بخشی از اختیارات قیمت گذاری محصولات زراعی به وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد : با تهیه پیش نویسی ؛ برای سال آینده گامهای خوبی در زمینه اصلاح قیمت های خرید برداشته شود.

خاندوزی گفت : توجه ویژه به خرید انواع مرغوب گندم در استانی مانند گلستان نیز یکی از محور‌های پیگیری ماست.