معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان:

جشنواره استانی فرهنگی و هنری دانش آموزان گلستانی در گنبد افتتاح می شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: چهلمین دوره جشنواره استانی فرهنگی و هنری دانش آموزان گلستانی فردا در گنبدکاووس آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساجدخبر، خلیل حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره ، گفت: جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان (فردا) با داشتن بیشترین مخاطب به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور با رویکرد مهارت آموزی و تشویق کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های گروهی شناخته می‌شود.

وی افزود :پارسال گلستان با استقبال خوب دانش آموزان و ارسال بیش از ۷۰ هزار اثر که حدود ۱۳۰ مورد از این آثار به مرحله کشوری راه یافت موفق به کسب رتبه سوم سی و نهمین دوره جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری فردا در سطح ملی شد و این نتیجه خوب حاصل همراهی دانش آموزان استان و همدلی نهادهای فرهنگی، مدیران مدارس و معلمان بود.

وی تاکید کرد: دبیرخانه چهلمین جشنواره استانی فرهنگی و هنری فردا در گنبدکاووس مستقر است و پیش بینی می‌شود تعداد آثار ارسالی به این جشنواره همانند سال گذشته به بیش از ۷۰ هزار اثر برسد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته این جشنواره به صورت غیرحضوری برگزار شد، گفت: در صورت حضور دانش آموزان در مدارس امسال این جشنواره به ۲ صورت حضوری و غیر حضوری در ۲۰ گرایش مختلف هنرهای دستی، تجسمی، فرهنگی، فضای مجازی، ادبی و پژوهشی از مقطع ابتدایی تا دوره متوسطه برگزار می‌شود.

کمال الدین نظر نژاد ،مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم گفت: با توجه به اینکه پارسال  گنبدکاووس موفق به کسب رتبه نخست استانی جشنواره فرهنگی و هنری فردا شده بود امسال افتتاحیه چهلمین دوره جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ به میزبانی این شهرستان برگزار شد.