معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای گلستان:

ارتقا ایمنی و رفع نقاط پرتصادف محورهای استان

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۵۳ کیلومتر از راه‌های اصلی وشریانی استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال آسفالت شده است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، غلامرضا بیکی اظهار کرد:  لکه‌گیری و روکش آسفالت محور رامیان_شاهرود به طول ۱۰کیلومتر، محور گرگان_آق‌قلا_ اینچه‌برون_ گنبد به طول ۱۸ کیلومتر، محور گرگان_علی‌آباد_آزادشهر به طول ۱۶ کیلومتر و محور خوش ییلاق به طول ۵ کیلومتر از مهم‌ترین اقدامات اداره نگهداری راههای در ۶ ماه اول سال می‌باشد.

وی افزود: همچنین در راستای افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی و تسریع در روند تردد کاربران جاده ای در محورهای روستایی و فرعی طی ۶ ماه اخیر ۱۹ کیلومتر از راه های روستایی استان با اعتبار ۱۴۱ میلیارد ریال روکش آسفالت انجام شده است.

بیکی عملیات راهداری زمستانه را در شروع فصل سرما از مهم ترین ماموریت‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان گلستان دانست و گفت: تا کنون اقدامات اولیه جهت تهیه و دپوی مصالح لازم، از قبیل شن و نمک انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان گلستان همچنین از تعمیر و بازسازی ماشن‌آلات سبک وسنگین مورداستفاده در این طرح خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر تعمیرو بازسازی ادوات و ماشین‌آلات موردنیاز، دو دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون بازسازی شده به ناوگان این اداره افزوده شده است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدامات گسترده‌ای در خصوص ارتقا ایمنی در محورهای مواصلاتی استان انجام داده است.

یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره در حوزه نگهداری ابنیه فنی احداث دور برگردان و حذف نقاط پرتصادف می باشد.

از ابتدای سال تا کنون ۴ دوربرگردان در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گلستان از اجرای ۸ پروژه در حوزه ایمنی راه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: نصب تابلو و علائم ایمنی، نگهداری روشنایی و خط کشی از جمله مهم‌ترین اقدامات این حوزه می‌باشد.

معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در ۴ حوزه‌ی نگهداری راه‌ها، نگهداری ابنیه فنی، ایمنی و حریم و ماشین‌آلات به کاربران جاده‌ای خدمات ارائه می‌کند.