مهم‌ترین دلیل انحراف دشمنان امام حسین(ع) دلباختگی دنیا بود

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: مهم‌ترین دلیل انحراف دشمنان دلباختگی به دنیا است؛ یزیدیان هم جهل علمی و هم جهالت عملی به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) داشتند که باعث ظلم و جفا به امام حسین(علیه‌السلام) شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​حوزه از گرگان، خانم زهرا جمالی زاده در ویژه برنامه گرامیداشت اربعین حسینی که با حضور بانوان مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) یکی از ۵ ویژگی مومن را قرائت زیارت اربعین معرفی کرد و گفت: همان طور که نماز ستون دین است، زیارت اربعین نیز ستون ولایت است.

وی با بیان فضیلت‌هایی از زیارت اربعین، به شرح فرازهایی از آن پرداخت و افزود: در مورد زیارت اربعین دو نقل وجود دارد؛ اول آنکه، کسانی که شرایط زیارت امام حسین(ع) را درکربلا دارند و دوم کسانی که  از حرم مطهر امام حسین(ع) دور هستند و نمی توانند به زیارت حضرت بروند، در روز اربعین و قبل از ظهر این زیارت بر آنان وارد شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان در ادامه به تشریح سند حدیث، راوی و تقدس عدد چهل پرداخت و خاطرنشان کرد: زیارت اربعین از چهار بخش تقسیم شده است که در آن ۶۰ ویژگی بیان شده که ۳۰ ویژگی آن در راستای رابطه امام حسین(علیه‌السلام) با خدا و خلق است.

وی در ادامه ابراز کرد: شهادت از عنایات و فیض‌های خاصی است که شامل هر انسانی نمی‌شود، اگرچه همچون گذشته جنگ در میدان نبرد وجود ندارد که انسان به فیض شهادت نائل شود، اما کسانی هستند که بدون حضور در عرصه ی جنگ، در راه ارزش‌های ناب اسلامی به مقام رفیع شهادت نائل می گردند .

خانم جمالی زاده ویژگی عملکرد دشمنان و مخالفان را از بخش‌های محتوایی زیارت اربعین معرفی و اضافه کرد: مهم‌ترین دلیل انحراف دشمنان دلباختگی به دنیا است؛ یزیدیان هم جهل علمی و هم جهالت عملی به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) داشتند که باعث ظلم و جفا به امام حسین(علیه‌السلام) شد.

وی بیان وظایف شیعیان و پیروان امام حسین(علیه‌السلام) را از دیگر مباحث مطرح شده در زیارت اربعین دانست که یکی از آن وظایف، اطاعت‌پذیری است که باید جزم، اراده و عمل داشته باشد؛ عقیده و اندیشه ما باید همراه با جزم باشد که جزم بدون عزم همچون عالم بدون عمل است.