نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:

یافتن بازارهای جدید به دلیل تحریم های ظالمانه امنیت اقتصادی به همراه دارد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به استمرار تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان به ویژه آمریکا، یافتن بازارهای جدید و کریدورهای اقتصادی ایمن و همسو نقش بسزایی در امنیت اقتصادی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، غلامرضا منتظری اظهار کرد: ارتباط با کشورهای مشترک المنافع یک پشتوانه و ظرفیت قوی برای ایران است.

وی اضافه کرد: با توافق و اراده رییس جمهور ایران و ترکمنستان گره دیرینه مشکلات در حال رفع شدن است که این اتفاق بهره های فراوانی برای استان گلستان در پی دارد.

منتظری افزود : با حل این دغدغه راه های توسعه تجارت بین المللی گشوده خواهد شد و مسیر تحول در حوزه اقتصاد گلستان هموارتر می شود.

این نماینده مجلس به اشاره به ظرفیت های گلستان در حوزه تولید محصولات کشاورزی گفت : با رفع چالش بین ایران و ترکمستان و عادی شدن روابط، بازارخوبی برای تولیدات دامی شیلاتی و صنعتی استان شکل می گیرد.

به گفته وی با عادی شدن روابط زمینه سرمایه گذاری بیشتر در حوزه نیازمندی های کشور ترکمنستان در بخش محصولات باغی و زراعی فراهم می شود و این امر در اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده در تولیدات استان را فراهم می سازد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت : این توافق دستاوردهای فرهنگی خوبی را هم بدنیال خواهد داشت ؛ با توجه به تاریخچه تعاملات این کشورها و وجود چند صد هزار ترکمن در گلستان؛ افزایش تعاملات با ترکمنستان ارتباطات فرهنگی و قومیتی ۲ کشور دوست و همسایه را تقویت می کند.

وی همچنین گفت : عضویت ایران در اجلاسیه شانگهای در رونق اقتصادی کشور ثمرات بسیاری خواهد داشت، با توجه به عضویت کشور با نفوذ و توانمند مانند چین و روسیه در این مجمع ، رهاوردهای زیادی برای کشور حاصل خواهد شد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت : ویژه بینی به دیپلماسی اقتصادی بصورت میدانی و در مذاکرات دوسویه دولت به کشورها و مجامع خارجی در دولت سیزدهم بر همگان آشکار شد.

غلامرضا منتظری  خاطرنشان کرد: ترکیب هیات همراه رییس جمهور جهت حضور در اجلاس شانگهای بیانگر آن است که توسعه دیپلماسی اقتصادی به عنوان یک امر راهبردی در دولت جهادی دنبال می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تکیه بر تقویت ارتباطات با کشورهای دوست و همسایه و بهره مندی از فرصت های فراوان پیرامون کشور علاوه بر کم اثر کردن تحریم های بین المللی اتفاقات خوبی در بخش شکوفایی اقتصادی رقم بخورد.