فرهنگیان گنبدکاووس ۸۰ عدد کپسول اکسیژن به مراکز درمانی اهدا کردند

فرهنگیان گنبدکاووس برای کمک به بیماران کرونایی ۸۰ عدد کپسول اکسیژن اهدا کردند که توزیع آنها بین مراکز درمانی طی مراسمی روز یکشنبه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و برخی مسوولان محلی انجام و برگزار شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایرنا، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم گفت: بیش از ۲ هزار فرهنگی شهرستان در خریداری و اهدای این کپسول‌های اکسیژن به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال همکاری کردند.

کمال‌الدین نظرنژاد افزود: ۴۰ عدد از کپسول‌های اکسیژن در اختیار درمانگاه فرهنگیان گنبدکاووس قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز مراجعه کنندگان بتوانند به صورت امانی از آنها استفاده کنند و ۴۰ کپسول دیگر میان سایر بیمارستان‌های شهرستان توزیع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این مراسم با قدردانی از اهدای این تعداد کپسول اکسیژن توسط فرهنگیان برای کمک به بیماران در شرایط کرونایی، گفت: فرهنگیان و خیران گنبدکاووس همواره در جایگاه نخست فعالیت‌های نوعدوستی استان قرار دارند.

احسان گوهری راد با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، اظهارداشت: سال تحصیلی جدید از سوم مهرماه در استان آغاز می‌شود و به جز مدارس روستایی و عشایری و یا مراکز فنی و حرفه‌ای با جمعیت زیر ۱۵ نفر که کلاس‌ها به صورت حضوری است، برای بقیه مدارس کلاس‌ها به صورت غیر حضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: از هفته اول آبان بعد از گذراندن فرآیند لازم که اطلاع رسانی می‌شود مدارس با جمعیت دانش آموزی زیر ۳۰۰ نفر استان به صورت حضوری با ساعت کمتر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

فرهاد بدیعی مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در این مراسم تامین اکسیژن را یکی از ملزومات اصلی در درمان بیماران کرونایی دانست و گفت: فرهنگیان شهرستان همواره در کنار کادر درمان هستند و اهدای این کپسول‌های اکسیژن نشان دهنده بخشی از همراهی آنان است.

وی افزود: اکنون ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند که در مقایسه با آمار بیش از ۵۰۰ نفر هفته‌های قبل کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس اهل این شهرستان و بقیه ساکن شهرهای همجوار هستند، ابراز امیدواری کرد با همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن روند کاهشی آمار مبتلایان همچنان تداوم داشته باشد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد که در ۵۱۰ آموزشگاه تحصیل می‌کنند.