بوکس گلستان مدعی قهرمانی در رده‌های سنی پایه کشور است

رییس هیات بوکس گلستان گفت که ورزشکاران رده‌های سنی پایه این استان به دلیل نتیجه بخش بودن برنامه‌ریزی سال‌های اخیر و توجه بیشتر به این گروه سنی برای آموزش مستمر، جزو مدعیان همیشگی قهرمانی در کشور و رسیدن به تیم ملی هستند.

به گزارش ساجد خبر، علی بیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود این ظرفیت فراوان در پرورش استعداد، نبود حامی مالی و کمبود اعتبار، موجب اجرا نشدن کامل برنامه های بوکس گلستان شده و این ورزش را از رسیدن به جایگاه واقعی خود در کشور دور کرده است.

وی بیان داشت: سکونت اقوام متعدد از جمله ترکمن، بلوچ، سیستانی و قزاق‌ با پتانسیل بالا در بوکس، گلستان را به یکی از معادن اصلی های استعداد این ورزش در کشور تبدیل کرده اما به دلیل کمبود بودجه قادر به اجرای برنامه های خود از جمله طرح های استعدادیابی نیستیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه گالیکش به دلیل سکونت اقوام سیستانی و بلوچ و استفاده از این ظرفیت در بوکس، جزو مناطق دارای استعداد و قهرمان در گلستان است و ورزشکاران این شهر همواره در مسابقات قهرمانی کشور در ردیف برترین ها قرار گرفته و موفق به کسب مدل می شوند.

رییس هیات بوکس گلستان به هزینه فراوان شخص انجام شده خود برای این رشته طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد بر بار بدهی‌های من در این هیات افزوده شود، از حضور در این مسوولیت کناره گیری خواهم کرد.

بیانی افزود: رشته ورزشی بوکس طی سال های اخیر به عنوان ورزشی با خطرات فراوان معرفی شده و این باور اشتباه حامیان مالی را از حضور برای کمک به این رشته دور کرده و بر مشکلات مالی هیات ها افزوده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به این که ورزشکاران بوکس اغلب از خانواده‌ها و اقشار ضعیف و کم‌درآمد هستند، امکان پرداخت برخی از هزینه‌ها را ندارند و همین مساله سبب دوری آنان از ورزش حرفه ای شده است.

رییس هیات بوکس گلستان از شهرداری های استان به خصوص گرگان خواست در کنار توجه به برخی تیم و رشته های خاص، ورزش های دیگر از جمله بوکس را با پرداخت اعتبار مستمر در طول سال برای رسیدن به جایگاه های بهتر همراهی کنند.