مدیر کل بنیاد مسکن گلستان:

ثبت نام ۱۷ هزار نفری در طرح تامین مسکن جوانان

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان از ثبت نام ۱۷ هزار نفری در طرح تامین مسکن جوانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساجدخبر، سید محمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در راستای اجرای طرح تامین مسکن جوانان و ثبت نام ۱۷ هزار نفری متقاضیان این طرح، حدود ۴ هزار نفر از متقاضیان خودمالک که زمین مورد نیاز را در روستا‌ها داشتند، اقدامات قانونی و اداری صورت گرفت.

وی ادامه داد؛ این افراد در مرحله معرفی به بانک هستند تا از تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

سید محمد حسینی افزود: در روش دیگر اجرای این طرح که مربوط به متقاضیان بدون زمین است، بنیاد ملزم به تامین زمین مناسب برای اجرا طرح است.

وی گفت: مقرر است از اراضی در اختیار بنیاد، اراضی بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی استان مانند آموزش و پرورش، مخابرات، ورزش و جوانان  و اراضی ملی واقع در محدوده روستا‌های هدف طرح، که ۲۰۰ روستا در مرحله اول است، استفاده شود.

حسینی گفت: در خصوص اراضی ملی مستلزم اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن از طریق مشارکت منابع طبیعی استان هستیم.

وی گفت: با جلسه امروز مقرر شد روند اجرای این ماده قانونی در روستا‌های هدف طرح مسکن جوانان با جدیت و همت بیشتر دو دستگاه در بازه زمانی چند ماهه صورت گیرد.

حسینی گفت: با اجرای این طرح مهم و تاثیرگزار، شاهد خانه دار شدن جوانان، زوج‌های جوان، مستاجران و علاقه‌مندان سکونت در روستا‌ها خواهیم بود.