بازگشایی ۲۴ واحد تولیدی تعطیل در گلستان

۲۴ واحد تولیدی تعطیل تملک شده از سوی بانک‌ها با ابتکار دادگستری گلستان به تولید بازگشت.

به گزارش ساجد خبر، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه ای که با حضور مدیران بانکهای استان و صاحبان تعدادی از این واحدهای تولیدی برگزار شد گفت : تملک واحدهای تولیدی باید آخرین مرحله بانک ها برای وصول مطالبات باشد و اگر واحدی هم تملک شد نباید تعطیل شود .
حیدر آسیابی با اشاره به این که تاکنون هیچ بانکی از تملک واحد‌های تولیدی منتفع نشده است و مطالباتش هم وصول نشده است گفت: هم اکنون از ۳۱ کارخانه تملک شده توسط بانک‌های استان، فقط ۷ واحد فعالند و بقیه تعطیل هستند که به ضرر اقتصاد کشور و استان است.
وی گفت: امسال اولویت ما رونق تولید این واحدهاست و در نشست‌هایی که با بانک‌ها داریم به دنبال چاره جویی و راهکار برای فعال شدن این واحد‌ها هستیم.
حیدر آسیابی افزود: در این جلسه قرار شد، بانک‌ها واحد‌های تملک شده را با شرایط خاص در اختیار مالکان قرار دهند تا تولید از سرگرفته شود و از محل درآمد بدهی بانک‌ها هم پرداخت شود.
وی ادامه داد: اگر مالکی هم مایل به ادامه تولید نباشد باید کارخانه‌های تعطیل در مزایده عمومی به سرمایه گذاران جدید واگذار شود.
رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: مصوبات جلسه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی، قانونی و لازم الاجراست.
حیدر آسیابی در ادامه این جلسه از بررسی و گردآوری مشکلات اساسی گریبانگیر بخش تولید استان هم خبر داد و گفت: ۲۴ مشکل احصا شده که ۲۰ مورد آن مربوط به بانکهاست و در جلسه بعدی که با شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی استان برگزار می‌شود بررسی و برای رفع آن چاره اندیشی می‌کنیم تا مسیر رونق اقتصادی استان هموارتر شود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم در این جلسه گفت: مجموع سرمایه گذاری انجام شده در واحد‌های تملک شده از سوی بانک‌های استان ۲۳ میلیارد تومان است که با فعال سازی این واحد‌ها دست کم ۶۲۰ کارگر مشغول به کار می‌شوند.
چهار واحد تولید تعطیل از ابتدای امسال در گلستان با پیگیری دادگستری به چرخه تولید بازگشته اند.