با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا

آموزش دروس کارگاهی هنرستانها در سال تحصیلی جدید حضوری می شود

آموزش دروس کارگاهی و عملی هنرستانهای کار و دانش و فنی و حرفه ای کشور در سال تحصیلی جدید حضوری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساجدخبر، مصطفی آذرکیش، مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش وزارت آموزش و پرورش امروز در بازدید از هنرستان‌های آزادشهر با اعلام این خبر افزود: با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برای آموزش دروس کارگاهی و عملی بهه روش حضوری در سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کردیم.

وی  با اشاره به نوسازی هنرستان‌های کشور در سال‌های اخیر افزود: در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات برای هنرستان‌ها هزینه شد و امسال نیز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای این کار مصوب شده است که تخصیص بخشی از آن توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

وی در ادامه به کمبود نیروی انسانی در هنرستان‌ها اشاره کرد و گفت: بهره گیری از همکاران بازنشسته، جذب نبرو در دانشگاه شهید رجایی در قالب متعهدین خدمت از راهکار‌های جبران کمبود نیروی انسانی در هنرستان‌های کشور است.

وی افزود: خوشبختانه امسال حدود ۷۵۰۰ نفر در قالب استاد کار و هنرآموز وارد هنرستان‌های ما می‌شوند و پیش بینی می‌شود سال آینده نیز بیش از ۷۱۰۰ نفر دیگر جذب شوند.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش متناسب با برنامه ششم توسعه، یکی از روش‌های حل مشکل کمبود نیرو؛ توسعه برون سپاری آموزش‌های مهارتی و مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در زمینه مهارت آموزی است.