۴۸.۵ درصد گلستانی‌ها واکسن کرونا دریافت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت که از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون علیه کرونا تا کنون ۶۰۴ هزار و ۳۷۸ دُز از این واکسن وارد استان شده و به ۴۸.۵ درصد از گروه‌های سنی واجد شرایط در نوبت‌ اول و دوم تزریق شده است.

به گزارش ساجد خبر، عبدالرضا فاضل روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع واکسن‌های وارد گلستان شده ۷۵.۵ درصد معادل ۴۵۸ هزار و ۶۹۴ دُز  به افراد واجد شرایط در نوبت اول و بقیه نیز به واجدین شرایط در نوبت دوم تزریق شده است.

وی بابیان اینکه هم اکنون ۱۳۴ مرکز تجمیعی و تخصصی، کار واکسیناسیون گروه‌ها و افراد واجد شرایط در سراسر استان گلستان انجام می‌دهند، افزود: یک مرکز در شهر گرگان کار واکسیناسیون را به صورت خودرویی انجام می‌دهد.

فاضل اضافه کرد: از مجموع واکسن‌های تزریق شده کرونا در گلستان، ۸۶ هزار و ۲۸۴ دُز از نوع “کوو ایران برکت” بوده است ضمن اینکه بر اساس شرایط سنی، متولدین ۱۳۵۵ و ماقبل آن در این استان می‌توانند به مراکز تجمیعی مراجعه و واکسن دریافت کنند.

وی از استقبال کمرنگ اهالی برخی شهرستان‌های نواحی شرقی گلستان از واکسن کرونا برکت خبر داد و تصریح کرد: در برخی دیگر از شهرستان‌های استان نیز که گروه‌های سنی هدف به پایان رسیده، رده‌های سنی به صورت پنج سال – پنج سال کاهش پیدا می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین گفت که بیشترین مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان در شهر گرگان قرار دارد و در برخی مناطق روستایی استان، یک خانه بهداشت کار واکسیناسیون اهالی چند روستای همجوار را انجام می‌دهد.

وی افزود: متقاضیان دریافت و تزریق واکسن در نوبت اول با توجه به اولویت‌های سنی و شغلی اعلام شده، باید از طریق سامانه سلامت اقدام به ثبت نام و دریافت نوبت نمایند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تا دیروز /هشت شهریور/ هزار و ۲۴۱ نفر به علت مبتلا شدن به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بودند که نسبت به ۲۴ ساعت قبل آن ۸۷ نفر کمتر شده، اما تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) با پنج نفر افزایش نسبت به روز قبل به ۲۰۷ نفر رسید.

همچنین شمار بستری شدگان کرونایی گلستان که با دستگاه ونیتلاتور به حیات خود ادامه می‌دهند، دیروز دوشنبه با چهار نفر افزایش نسبت به روز قبل به ۸۶ نفر رسید.

هم اکنون حدود ۱۴ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در مراکز درمانی و بیمارستانی این استان با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی مشغول فعالیت هستند.