جلوگیری از اطاله رسیدگی ۶۰۰۰ پرونده در محاکم گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با تلاش جهادی قضات گلستان از تغییر وقت ۶ هزار پرونده که در تعطیلات کرونایی وقت رسیدگی داشتند، جلوگیری شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​مهر، حیدر آسیابی اظهارکرد: با تلاش جهادی قضات گلستان از تغییر وقت ۶ هزار پرونده که در تعطیلات کرونایی وقت رسیدگی داشتند، جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در تعطیلاتی که به علت محدودیت های کرونایی در کشور اجرا شد ۶ هزار پرونده در دادگاه ها و دادسراهای استان وقت رسیدگی داشتند که با این تعطیلات در معرض تجدید وقت یعنی تعیین زمان جدید برای رسیدگی قرار گرفت.

آسیابی افزود: قضات استان در یک کار جهادی و با حضور در روزهای تعطیل و بعد از ساعت اداری، همه این پرونده ها را رسیدگی کردند.

وی بیان کرد: اگر به این پرونده ها رسیدگی نمی شد باید تاریخ جدیدی برای جلسه دادگاه طرفین در نظر گرفته می شد و ممکن بود چند ماه به طول بینجامد.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه یکی از خواسته های به حق مردم از دستگاه قضایی رسیدگی زودتر به پرونده است افزود: در کارگروه رفع اطاله دارسی و کارگروه پژوهشی – علمی به دنبال شناسایی و رفع گلوگاه ها و فرایند های قضایی هستیم که زمان رسیدگی پرونده ها را طولانی می کند.