انقلاب اسلامی برای پیشرفت به مدیران جوان و خلاق نیاز دارد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت و پیروزی جمهوری اسلامی و در ادامه برای رسیدن به قله های پیشرفت و ترقی به مدیران جوان و خلاق و استفاده از آنان در کنار مدیران باتجربه و امتحان پس داده احتیاج دارد.

به گزارش ساجد خبر، غلامرضا منتظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موفقیت های دوران جنگ تحمیلی با میدان‌داری جوانان اظهارداشت: در هشت سال دفاع مقدس از جوانان خلاق و مبتکر در کنار نیروهای با تجربه استفاده شد که نتیجه آن پیروزی در عملیات‌های سخت و جلوگیری از تجاوز دشمن تا بن دندان مسلح به حریم کشور بود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به استفاده آیت الله رییسی از  وزرای جوان در کابینه اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از این فرصت و به خدمت گرفتن نیروی اندیشه و با انگیزه وزرای جوان می تواند موجب کاهش و رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی، اشتغال و بیکاری جامعه شود.

وی ادامه داد: رییس دولت سیزدهم در انتخاب اعضای کابینه، به نسل جوان دارای برنامه اعتماد کرد و بر همین اساس مجلس با رای حداکثری، مسیر خدمت را برای آنان هموار کرد که امیداوریم دولت در ادامه و برای انتخاب کارگزاران خود به خصوص استانداران از همین شیوه استفاده کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: یک تفاوت مهم مدیران جوان با نیروهای پا به سن گذاشته، ریسک پذیری جوانان و تصمیم گیری سریع در زمان بحران هاست که اگر این انتخاب ها با پشتوانه برخورداری از دانش و علم مدیریت همراه باشد می تواند به سرانجام مطلوبی برای بخش های گوناگون منجر شود.

منتظری در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت سیزدهم و تاکید بر مردمی بودن دولت سیزدهم گفت: تجربه نشان داده که هر وقت زمامداران با مردم ارتباط نزدیک داشتند دوام و بقایشان بیشتر شده و اثرگذاری‌شان آن افزایش خواهد یافت.

وی اظهارداشت: آیت الله رییسی بر مبنای همین دغدغه در اولین سفر استانی پس از انتخاب اعضای کابینه با هواپیمای عمومی، بدون تشریفات و تجملات به خوزستان رفت و پس از برگزاری ملاقات های خود با ساده‌ترین امکانات، چندین تصمیم مهم و اساسی برای این استان اتخاذ کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به منشور حکومتی امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر مبنی بر این که “اگر با مردم ارتباط نداشته باشی نمی توانی نیازهای آنان را لمس کنی” گفت: بدون شناسایی دقیق خواسته های مردم، هر تصمیم و برنامه ای شفابخش و اثرگذار نخواهد بود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت تحقق عدالت در همه زمینه ها تاکید و اضافه کرد: در زمان حاضر دغدغه اصلی مردم وجود مشکلات متعدد در حوزه‌های اقتصاد، معیشت و اشتغال است که توزیع صحیح و عادلانه امکانات، سرمایه‌ها و اعتبارات سبب افزایش امید مردم به زندگی خواهد شد.

وی با اشاره به این که عدالت باید در همه امور کشور جاری باشد، تصریح کرد: تحقق عدالت و عدالت محوری فقط مختص قوه قضائیه نیست بلکه استانداران، فرمانداران، مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۴ شهرستان و ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان یک حوزه انتخابیه با یک نماینده، شهرستان‌های گرگان و آق قلا یک حوزه انتخابیه با ۲ نماینده، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس هر کدام یک حوزه انتخابیه و هر کدام با یک نماینده، شهرستان‌های رامیان و آزادشهر یک حوزه انتخابیه و یک نماینده و شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه نیز یک حوزه انتخابیه با یک نماینده در گلستان هستند.