تدوین برنامه‌ای مدون برای مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی شهر گرگان

سرپرست شهرداری گرگان گفت: تاکید داریم مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی شهر به صورت برنامه‌های مدون تدوین شود تا با همکاری سایر نهادها بتوانیم برنامه‎‌های مشترکی در طول سال داشته باشیم.

به گزارش ساجد خبر، مجید سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دوز اول و دوم واکسن کرونا برای نیروهای خدمات شهری شهرداری گرگان تزریق و هفته گذشته نیز واکسیناسیون نیروهای آتش نشان که بیشتر درگیر خطرات هستند، آغاز شد.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی مثل رانندگان تاکسی، اتوبوس درون شهری شهرداری گرگان نیز آغاز شده است تا نوبت اول واکسن را دریافت کنند و در اسرع وقت واکسیناسیون آنها به طور کامل انجام شود.

سرپرست شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: امسال برای ایام محرم نیز فضاسازی گسترده‌ای انجام شده است و هرکس که وارد شهر گرگان می‌شود، فضاسازی منحصر به فرد امسال را درک می‌کند.

سعیدی اضافه کرد: شهرداری گرگان تاکید دارد مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی شهر به صورت برنامه‌های مدون تدوین شود تا با همکاری سایر نهادها بتوانیم برنامه‌های مشترکی در طول سال داشته باشیم.

وی تاکید کرد: محدودیت‌هایی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم محرم اعلام شد که لازم‌الاجرا است و تفرجگاه‌ها و پارک‌های جنگلی شهر گرگان نیز همچنان بسته است و امکان ورود شهروندان به پارک‌ها و فضاهای تفریحی وجود ندارد.

سرپرست شهرداری گرگان ادامه داد: برنامه‌های میدانی خود را به موجب وضعیت کرونا به حداقل رسانده ایم و سیاست بر آن است برنامه‌هایی که با حضور شهروندان برگزار می‌شود، به حداقل برسد.

سعیدی تصریح کرد: خانه‌های فرهنگی که زیر نظر شهرداری هستند اقدام به برگزاری برنامه‌هایی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌کنند با این حال امسال نسبت به سال‌های گذشته از نظر برگزاری برنامه‌های حضوری محدودیت جدی وجود دارد.

وی افزود: به جای برگزاری مراسم میدانی، فضاسازی و تبلیغات محیطی شهر نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و حال و هوای محرم به خوبی در شهر حس می‌شود.

سرپرست شهرداری گرگان با اشاره به فعالیت‌های شهرداری برای مقابله با کرونا، گفت: تقدیر رئیس دانشکده علوم پزشکی گرگان از اقدامات شهرداری جهت اطلاع رسانی درباره این ویروس نشان از فعالیت‌های شهرداری در این راستا دارد.