استاندار گلستان:

اقدامات مهمی در زمینه بهداشت و درمان در استان انجام خواهد شد

استاندار گلستان گفت: با حضور داعضای کمبیبون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گلستان ، اقدامات مهمی در زمینه بهداشت و درمان در استان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، هادی حق شناس در رابطه با جمع بندی تصمیمات گرفته شده با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان که از مراکز درمانی و بهداشتی استان دیدن کردند، اظهار کرد: مقرر شد ظرف مدت حداکثر یک ماه وزارت بهداشت نسبت به تامین تجهیزات عنوان شده اقدام نماید.

وی افزود: اقدامات ساختی و زیر ساختی پس از امذ مجوز کمیسیون های ماده ۲۰ و ۲۳ با همکاری سازمان برنامه و بودجه عملیاتی شود.

حق شناس گفت: در این جلسه مصوب شد که ظرف مدت حداکثر یک ماه سی تی اسکن آق قلا نصب شود و همچنین پس از اخذ مجوز کمیسیون های ۲۰ و ۲۳ مساحت اورژانس بیمارستان آق قلا افزایش یابد و  ۸ دستگاه ونتیلاتور در این بیمارستان افزایش یابد.

وی افزود: پس از تکمیل ساختمان ایزوله تنفسی بیمارستان بندر ترکمن وزارت بهداشت ظرف مدت یک ماه پس از تکمیل آن را تجهیز کند و همچنین اجرای طرح توسعه این بیمارستان پس از اخذ مجوز ماده ۲۰ و افزایش ۸ دستگاه ونتیلاتور در این بیمارستان مصوب شد.

استاندار اظهار کرد: افزایش مساحت اورژانس بیمارستان آزادشهر پس از اخذ مجوز های لازم و تجهیز آن , همچنین ساخت و تجهیز icu, خرید تانک اکسیژن, خرید یک دستگاه خودرو کمک دار و یک دستگاه آمبولانس, تامین دستگاه پمپ سرم و افزایش تعداد تخت در این بیمارستان از ۶۴ به ۱۳۰ تخت در این بیمارستان از دیگر مصوبات این سفر بود.

وی ادامه داد: نوسازی ۴۰ تخت بیمارستان کلاله توسط وزارت بهداشت، خرید و نصب یک دستگاه اکسیژن ساز,تجهیز بخش nicu, خرید ۸ دستگاه ونتیلاتور و همچنین ایجاد بخش دیالیز در بیمارستان مینودشت، افزایش تعداد تخت های بیمارستانی در خان ببین و همچنین خرید ۴ دستگاه ونتیلاتور، تسریع در ساخت بیمارستان ۳۲ تخت خوابی در سیمین شهر و فاضل آباد، تسریع در تکمیل و راه اندازی فاز اول بیمارستان رامیان، تسریع در تکمیل بیمارستان قایم و اورژانس بیمارستان بقیه الله علی آباد کتول ، تسریع در پرداخت هزینه رادیوگرافی بیمارستان ۵ آذر و تسریع در پرداخت اعتبار بیمارستان جایگزین بیمارستان طالقانی و تسریع در اخذ پیمانکار بیمارستان گمیشان از دیگر مصوبات این سفر بوده است.