گلستان نیاز فوری به تجهیزات پزشکی و درمانی کرونا دارد

نماینده مردم شهرستان‌های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از رشد صعودی آمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان، تصریح کرد که این استان برای خدمات‎‌دهی بهتر به مبتلایان کووید ۱۹ نیازمند تامین فوری برخی تجهیزات پزشکی و دارویی است.

به گزارش ساجد خبر، غلامعلی کوهساری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از زحمات شبانه روزی تمام کادر درمان کشور و نیز گلستان، اظهارداشت: هم اکنون حدود هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۶۵ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و از این تعداد حال حدود ۵۰ نفر آنها وخیم است.

وی با بیان اینکه حدود هزار بیمار کرونایی دیگر گلستان نیز با نظر کادر پزشکی مراحل درمان خود را در منزل سپری می‌کنند، افزود: شرایط حاد کرونایی استان می‌طلبد تا مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های متولی اهتمام بیشتری جهت تامین تجهیزات پزشکی و دارویی از جمله مخازن و اکسیژن مایع، انواع سرم، کیت‌های آزمایش کرونا، افزایش تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه، دستگاه ونتیلاتور و تب سنج، ماسک و دستکش برای بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی گلستان داشته باشند.

کوهساری اضافه کرد: واکسیناسیون تمام افراد بالای ۴۰ سال، شاغلان بخش‌های مختلف نظیر فرهنگیان، استادان دانشگاه و دانشجویان و کارمندانی که بیشترین برخورد با ارباب رجوع را دارند از دیگر خواسته مردم گلستان است.

نماینده مردم شهرستان‌های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با مهم دانستن یاری‌رسانی پزشکان بخش خصوصی، نیروهای نظامی نظیر سپاه و ارتش و جمعیت هلال احمر به کادر درمان گلستان برای مداوای بیماران کرونایی، ادامه داد: طبق اخبار و گزارشات دریافتی از وضعیت شیوع کرونا در سطح استان نیاز است تا در مرحله نخست پزشکان بخش خصوصی به کمک کادر درمان بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی بیایند زیرا این افراد با توجه به طولانی شدن مدت فعالیت برای درمان بیماران کرونایی خسته و فرسوده شدند.

وی با گلایه از کمبود پزشک و بخش‌های تخصصی در مراکز درمانی آزادشهر و رامیان نیز گفت: این کمبودها سبب شده تا بیماران منطقه به بیمارستان‌های شهرهای همجوار از جمله گنبدکاووس اعزام شوند ضمن اینکه کمبود آمبولانس برای اعزام بیماران نیز از دیگر مشکلات منطقه شرق گلستان است.

کوهساری همچنین مدعی کمبود انواع سرم و کیت آزمایش کرونا در گلستان شد و افزود: سرم‌های موجود در بیمارستان‌های دولتی استان تا حدودی پاسخگو مراجعان است اما بیمارانی که به صورت سرپایی به پزشک مراجعه می‌کنند به‌دلیل کمبود سرم در داروخانه‌ها با مشکلاتی در تامین آن مواجه‌اند.

وی اضافه کرد: با روند صعودی شیوع کرونا در گلستان و افزایش درخواست‌ها برای انجام تست کرونا، کیت‌های موجود جوابگوی نیاز استان نیست و می‌طلبد تا متولیان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی این استان شمالی نسبت به رفع کمبودهای اشاره شده به صورت فوری اقدام نمایند.

کوهساری تصریح کرد: شب گذشته برای رفع کمبودهای دارویی در گلستان با معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو تلفنی صحبت کردم که قول مساعد برای رفع کمبودها داد.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تا دیروز /هشت مرداد/ تعداد هزار و ۴۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان که همه شهرستان‌های آن از لحاظ شیوع بیماری در وضعیت قرمز قرار دارند، بستری هستند.