بحران ِ کرونا در گلستان / ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل/ بستری‌های ثابت و سرپایی از مرز ۲ هزار تَن گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اضافه شدن بخش‌های غیرکرونایی بیمارستان‌های استان برای بستری مبتلایان کرونا خبر داد.
به گزارش ساجد خبر، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: با افزایش بستری‌ها، ظرفیت بخش‌های کرونای استان تقریبا تکمیل شده است و بیمارستان‌ها در حال تبدیل بخش‌های غیر کرونا به بخش کرونا هستند.

عبدالرضا فاضل افزود: امروز شمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان به هزار و ۴۶۱ تَن رسید که از این تعداد ۱۶۵ تَن به علت وخامت حالشان در آی سی یو بستری هستند و ۵۱ تَن هم با ونتیلاتور برای ادامه زندگی با کرونا مبارزه می‌کنند.

فاضل افزود: آمار بستری‌های موقت هم که دارو و تزریق را سرپایی دریافت و ادامه درمان را در منزل طی می‌کنند هم حدود ۹۰۰ نفر است که با حساب این رقم، آمار بستری‌های ثابت و سرپایی استان به بیش از ۲ هزار تَن می‌رسد در حالیکه اسفند ۹۸ حداکثر بستری‌های ما به هزار و ۳۰۰ بیمار رسید

فاضل با بیان این که شرایط به مراتب از اسفند ۹۸، بدتر است گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم هم نسبت به ماه‌های اول شیوع این بیماری کمتر شده و اگر وضع به همین منوال ادامه یابد، چشم انداز خوبی برای روز‌های اینده پیش بینی نمی‌کنیم.

فاضل از مردم خواست: برای حفظ جان خودشان و عزیزانشان دست کم چند هفته اینده را بیشتر رعایت کنند، از میهمانی‌ها و دورهمی‌ها دست بردارند و تا می‌توانند از اجتماعات حتی در فضای باز فاصله بگیرند و  هنگام خارج شدن از منزل، حتما دو لایه ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس تازه‌ترین رنگبندی منتشر شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت کرونا در گلستان قرمز است و چند شهر استان از مرز قرمز هم فراتر رفته اند.