معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان:

ارزن و ذرت علوفه ای جایگزینی مناسب برای کشت برنج در گلستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت :کشاورزانی که از کشت محصولاتی مانند برنج جا مانده اند می توانند ذرت علوفه ای و ارزن بکارند و کود ارزان دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، محمدرضا عباسی با اعلام این خبر اظهار کرد: تعدادی از کشاورزان به علت سرمای زمستان و خشکسالی بهار و تابستان این روزها مشغول برداشت سیب زمینی و چغندر هستند که این برداشت دیر هنگام سبب شده زمان برای کشت محصولات دوم مانند برنج مساعد نباشد.

وی افزود: بهترین زمان کشت برنج حداکثر تا اوایل تیرماه است و پس از این زمان در صورت کشت ، سرمای پاییز جلوی رشد گیاه را خواهد گرفت و محصول خوبی نصیب کشاورزان نخواهد شد ، بنابراین کشاورزان باید به کشت محصولاتی مانند ذرت علوفه ای و ارزن روی بیاورند.

وی با بیان اینکه کاشت و داشت این ۲ محصول در مقایسه با برنج هزینه های کمتر اما درآمد یکسانی دارد افزود : میزان تولید ذرت علوفه ای در هر هکتار بین ۴۰ تا ۵۰ تن است که با احتساب کیلویی ۱ هزار و ۵۰۰ تومان حدود ۶۰ میلیون تومان نصیب کشاورز می شود.
عباسی گفت : جهاد کشاورزی هم برای تامین نهاده های دامدارای ها و حمایت از کشاورزان بخشی از هزینه های بذر و کودهای ریز مغذی را به کشاورزانی که تا تاریخ ۱۰ مرداد ذرت علوفه ای و ارزن بکارند پرداخت می کند.