معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران:

۲۱ استان کشور در زمینه پرورش ماهیان خاویاری فعالیت می کنند

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: هم اکنون در ۲۱ استان کشور پرورش ماهی خاویاری در حال انجام است که این امر، قابل توسعه در سراسر کشور است و ظرفیت لازم در هر ۳۱ استان کشور برای پرورش ماهی خاویاری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، دکتر خون میرزایی  در ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته به صورت وبینار در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: پارسال میزان تولید خاویار به بیش از ۱۲تُن و گوشت ماهیان خاویاری به بیش از سه‌هزار و ۵۰۰تُن رسید که روند توسعه روزافزون تولید را نشان می‌دهد، این در حالی است که تولید خاویار در سال۹۲ کمتر از یک تن و گوشت ماهیان خاویاری نزدیک به ۶۰۰تُن بوده است.

وی با بیان این که این سازمان متعهد به توسعه ماهیان خاویاری بوده و طبق برنامه توسعه‌ای کشور پیش رفته‌است، افزود: عملکرد ۸ساله دولت به لحاظ گسترش پهنه، تعداد مزارع و میزان تولید نشان دهنده پایبندی به این برنامه است و افق روشنی پیش روی این صنعت قرار دارد.

ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته با هدف بررسی اهمیت و جایگاه ماهیان خاویاری و برنامه‌های این سازمان در توسعه متوازن و پایدار پرورش این گونه‌های ارزشمند در اقلیم‌های مختلف سرزمین ایران اسلامی در دهه اخیر، ضرورت و اهمیت حمایت از این صنعت بزرگ و نوپا به ویژه تجارت آن برگزار شد.

در این همایش که به همت دست اندرکاران صنعت خاویاری و با همکاری سازمان شیلات ایران و صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و مدیران کل شیلات استان‌های کشور بود، از تمبر گرامیداشت خاویار ایرانی امروز رونمایی شد.