اقدام اضطراری برای آبرسانی به کلاله / اختصاص ١٣ میلیارد تومان برای رفع کمبود آب

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از اختصاص اعتبار ١٣ میلیارد تومانی برای طرح آبرسانی شهر کلاله خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسینی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در جلسه مدیریت بحران شهرستان کلاله گفت: طرح آبرسانی به شهر کلاله از سال ٩١ شروع شده است و در صورت اجرای کامل طرح، در یک برنامه بلند مدت تا سال ١۴١۵ مشکل کمبود آب در این شهرستان نخواهیم.

حسینی ادامه داد: با تخصیص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار طرح آبرسانی به کلاله می‌توانیم این طرح را به پیشرفت مناسبی برسانیم و تلاش می‌کنیم تأمین باقیمانده اعتبار تا ۷۰ میلیارد تومان نیز از راه‌های مختلف به سرانجام برسد.

او افزود: شناسایی و اتصال چاه‌های ادارات و کشاورزی که در کنار خطوط انتقال آب آشامیدنی هستند در پیک مصرف از جمله راهکار‌های تامین کسری آب کلاله در وضعیت اضطرار است که به شرکت آبفا معرفی شده است و به تناسب از این ظرفیت استفاده می‌شود.

به گفته حسینی، خشکسالی امسال نتیجه ۲۹ درصد کاهش بارندگی و یک درجه سانتیگراد افزایش دما است و وضعیت آب رودخانه‌ها در این دوران حدود ۴۹ تا ۸۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

او افزود:۱۹ درصد از آبخوان‌های گلستان نتوانسته است خودشان را شارژ کنند و وضعیت آبخوان‌ها کاهشی و نگران کننده است.

او با تاکید بر اینکه کشت‌های غرقابی نباید انجام شود، افزود: توصیه اخیر ما به کشاورزان شالی کار خشکه کاری محصول برنج و کاهش آبدهی به آن است در غیر این صورت به دلیل کاهش سطح آب چاه‌ها محصول خشک می‌شود.