مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت:

حضور در تفرجگاه‌ها علت وضعیت قرمز کرونا در مینودشت است

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت گفت: وجود تفرجگاه‌های طبیعی از جمله پارک جنگلی تنگه، این شهرستان را در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر کرده است.

به گزارش خبرنگارساجد خبر، محمدعلی حدادی اظهار کرد: باتوجه به اینکه جاده‌های جنگلی محدوده تفرجگاه‌های مینودشت محل عبور روستاییان ساکن در این مناطق است، امکان مسدود کردن ورودی آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، عادی انگاری مردم نسبت به خطرات شیوع کرونا که نمونه آن کاهش چشمگیر استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و آمار بالای برگزاری مراسم عروسی بدون رعایت شیوه‌نامه بهداشتی است، باعث افزایش آمار مبتلایان به این بیماری و تغییر رنگ این شهرستان به قرمز شده است.

به گفته حدادی، از روز گذشته با تغییر رنگ کرونایی مینودشت از نارنجی به قرمز، محدودیت‌های لازم در رابطه با تعطیلی فعالیت تمام گروه‌های شغلی به غیر از گروه یک ابلاغ شده و از مردم و بازاریان انتظار می‌رود همانند شرایط مشابه قبل همکاری لازم را برای اجرای پروتکل بهداشتی مورد نظر ستاد کرونا داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت، تنها راه برون رفت از شرایط قرمز شیوع کرونا در این شهرستان را توجه بیشتر مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و از مردم سایر نقاط گلستان نیز خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان در تفرجگاه‌های مینودشت حضور نیابند.

وی از ارائه آخرین آمار مبتلایان به کرونا در مینودشت خودداری کرد اما گفت که تاکنون حدود چهار هزار و ۳۰۰ نفر از مردم این شهرستان (گروه‌های هدف اعلام شده توسط وزارت بهداشت) واکسن کرونا دریافت کردند.