رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد

رسیدگی به ۳۰ پرونده فساد اقتصادی در دادسرای گرگان

رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل ۲۲ فقره جرایم انتخاباتی در استان خبرداد و گفت: ۳۰ پرونده فساد اقتصادی هم اکنون در دادسرای گرگان در حال رسیدگی است.

به گزارش ساجد خبر، هادی هاشمیان شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: در دو ماهه نخست امسال جرائم اولویت دار در استان مانند سرقت، ضرب و جرح، نگهداری مواد مخدر و غیره چهار درصد کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: ۲۱۵ مورد فقره پرونده مشکلات واحدهای تولیدی در دست بررسی بوده و ۷۴ مورد بازدید از آنها صورت گرفته است.

وی از شناسایی ۳۴۸ واحد تعطیل در استان هم خبرداد و گفت: در سال گذشته ۴۰۰ فقره پرونده واحدهای تولیدی بررسی و ۳۰۳ مورد از مشکلات آنها بررسی و رفع شد.

هاشمیان اضافه کرد: همچنین در سال گذشته هفت کارخانه تعطیل شده با ۲۳۶ کارگر به محل کار خود برگشتند و همچنین برای بازگرداندن ۴۷ واحد تولیدی که به تملک بانک ها درآمده اند، تلاش می کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال جاری ۹۲ هکتار از جنگل ها و ۱۸۳ هکتار از مراتع خلع ید شد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات، گفت: گلستان در زمینه تخلفات انتخاباتی مشکل جدی نداشت و ۱۱۷ مورد تذکر شفاهی داده شد که مختص انتخابات شوراها بود و در مجموع ۲۲ فقره پرونده جرایم انتخاباتی در استان تشکیل شد.

هاشمیان بیان کرد: هم اکنون در استان ۳۰ پرونده فساد اقتصادی در دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی است و برای تعدادی از آن‌ها رای بَدوی صادر شده که بعد از قطعیت، اعلام می‌کنیم.