شناسایی باندهای اراذل و اوباش در گلستان / پایش هفتگی اراذل از سوی پلیس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از شناسایی و پایش باندهای اراذل و اوباش در استان خبر داد .

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان این خبر را اعلام کرد و گفت: به منظور شناسایی و برخورد سریع با اراذل و اوباش از پارسال کار تشکیل بانک اطلاعاتی این افراد در دادسرای مرکز استان آغاز و تاکنون ۱۸۰ نفر شناسایی و پرونده برای آنان تشکیل شده است .
حجت الاسلام سیدحسینی افزود: تعدادی از پرونده های تشکیل شده رسیدگی و کیفرخواست صادر شده و مابقی هم در حال طی روند قانونیست .
وی ادامه داد: این افراد از سوی پلیس و دستگاه قضایی رصد می شوند و موظفند هفتگی ، به صورت حضوری در کلانتری محل حاضر شوند .
دادستان مرکز استان افزود: مشخصات مجرمان تحت تعقیب و کسانی که قرار تعلیق برای آنان صادر شده است نیز در سامانه ثبت و مشخصات آنها در دسترس دادگستری های سراسر کشور قرار گرفته است .
حجت الاسلام سیدحسینی از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم خشن در دادسرای مرکز استان هم خبر داد و گفت: این شعبه در کنار یک تیم ویژه از نیروهای زبده پلیس ، شناسایی ، دستگیری و روند رسیدگی به جرایم خشن استان را دنبال می کند .
دادستان مرکز استان گفت: شناسایی و دستگیری مجرمان تبر به دست اخیر استان را هم حاصل تلاش شبانه روزی این تیم قضایی و انتظامی عنوان کرد و گفت: همه مجرمان چند پرونده خبرساز هفته های اخیر دستگیر شده اند و تا زمان تکمیل رسیدگی پرونده در زندان هستند .