در مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان مطرح شد:

حضرت معصومه(س) در تثبیت ولایت نقش بسیار مهمی ایفا کردند

مبلغ فعال مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان گفت: همانگونه که حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب(س) به ترتیب؛ در دفاع و حمایت از ولایت نقش بسزایی داشتند، حضرت معصومه(س) نیز در تثبیت ولایت نقش بسیار مهمی ایفا کردند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از حوزه از گرگان، خانم سیده هاجر هاشمی در نشست علمی معرفتی “شاخصه های وجودی حضرت معصومه(س)” که از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان به صورت مجازی برگزار شد، با استناد به روایت امام رضا(ع) “معرفت به حضرت معصومه(س) را شرط ورود به بهشت” دانست.

وی، در توضیح کلام امام رضا(ع) مبنی بر “معرفت حضرت معصومه(س) به عنوان شرط ورود به بهشت” گفت: امام رضا(ع) در کلام خود بر “عارفاً بحقها” تاکید کرده و می فرماید: «اگر کسی آنگونه که شایسته حضرت است، ایشان را زیارت کند، بهشت نصیب او خواهد شد»، بطوری که باید در زمینه ابعاد شخصیتی این حضرت، آگاهی و شناخت کافی و صحیح کسب کند.

استاد حوزه اضافه کرد: هرچند در اینکه نَسب، موجب شرافت و سعادت انسان می شود، شکی نیست اما شخصیت وجودی، شرافت معنوی و مقامات عالی ملکوتی حضرت معصومه(س) موجب شد تا حضرت به این مقام و منزلت برسد، لذا باید گفت: عمل، رفتار و منش انسان موجب خواهد شد تا انسان بهشت ساز شود.

هاشمی با اشاره به مقام عصمت حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: مراد از عصمت در اینجا عصمت تشریعی است، بدین معنا که حضرت با ترک گناه، تقوا و بندگی و عبودیت خداوند به مقام عصمت دست یافتند و از سوی امام رضا(ع) “معصومه” لقب گرفتند.

وی، در بیان ویژگی های حضرت معصومه(س)، به مأثور بودن زیارت حضرت اشاره کرد و ثواب زیارت ایشان را مساوی با زیارت امام معصوم دانست و ادامه داد: مقام شفاعت حضرت معصومه(س) نیز برگرفته از مقام عصمت ایشان است که خداوند چنین شأنی برای ایشان درنظر گرفته است.

مبلغ فعال مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، “عالمه بودن” را یکی دیگر از مقامات منزلتی حضرت معصومه(س) برشمرد و توضیح داد: حضرت در مقام علمی به حدی رسید که توانست در این راستا خدمات شایسته ای نسبت به تشیّع داشته باشند.

هاشمی عنوان کرد: همانگونه که حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) به ترتیب در دفاع و حمایت از ولایت نقش بسزایی داشتند، حضرت معصومه(س) نیز در تثبیت ولایت نقش بسیار مهمی ایفا کردند.

وی در پایان با اشاره به “کریمه بودن حضرت معصومه(س)” تصریح کرد: کریم در اینجا در مقابل پستی است، بدین معنا که چون خودِ سخاوتمندی و بخشندگی از لوازم کریم است، در واقع کسی که کریم است دارای روح بسیار بلند و بزرگی است که از هر نوع پستی و پلیدی منزه است، مراد از آیه” لقد کرمنا بنی آدم”یعنی ما انسان ها فی نفسه، کریم آفریده شده ایم لذا باید این صفات را در سایه عبودیت و بندگی بدست آورد.