قائم مقام مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

پرداخت ۸۴درصد وجه خرید گندم و ۵۰درصد طلب دانه‌های روغنی در کشور

قائم مقام مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون دو میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شد و ۸هزار و ۶۰۰میلیارد تومان از طلب گندمکاران به حسابشان واریز شد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، حسن حنان امروز در بازدید از مراکز خرید تضمینی در گرگان اظهار کرد: ۲هزار و ۴۰۰میلیارد تومان دیگر از طلب کشاورزان باقی مانده که هفته‌ی آینده پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از خرید ۱۱۰ هزار تن دانه روغنی توسط بخش خصوصی و یکصد هزار تومان در بخش دولتی خبر داد و گفت کشاورزان ۵۰درصد از طلب دانه‌های روغنی را دریافت کردند و بقیه هفته آینده تسویه می‌شود.

قائم مقام مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه اکنون ۱۵درصد در خرید گندم و دانه‌های روغنی نسبت به پارسال کاهش داشتیم افزود: با این حال هنوز وارد پیک اصلی خرید به ویژه در اراضی آبی با عملکرد بالا نشدیم و فعلا نمی‌توان به طور قطعی تاثیر خشکسالی را بیان کرد.

حسن حنان همچنین با اشاره به کیفیت و رتبه برتر گندم گلستان در کشور افزود: سالانه حدود ۵۰۰تا ۵۵۰هزار تن گندم گلستان در کارخانه‌های آرد استان مصرف و بقیه به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

سید خالق سجادی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هم اعلام کرد: تا امروز ۳۳۵هزار تن گندم و ۶۴هزار و ۵۰۰تن کلزا از کشاورزان گلستانی خریداری شده است.

دادستان مرکز گلستان هم که به همراه قائم مقام مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم بازدید می‌کرد گفت: با هدف کوتاه کردن دست دلال‌ها خروج گندم از استان بدون مجوز اداره غله ممنوع است. سیدرضا حسینی با بیان اینکه امسال در بحث خرید گندم نظارت‌ها تشدید شده افزود: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گروه‌هایی تشکیل شده که بر کار مراکز خرید تا وارد شدن گندم به سیلو‌ها نظارت می‌کنند.