سرکشی شبانه مسئولان قضایی گلستان از زندان گرگان / ادامه طرح پایش زندانیان در سال جاری

مشکلات زندانیان در سرکشی شبانه مسئولان قضایی گلستان از زندان گرگان بررسی شد .

به گزارش ساجد خبر، رئیس کل دادگستری گلستان در صدر هیئتی از معاونانش و دادستان مرکز استان و مسئولان زندان ، دیشب از زندان گرگان سرکشی کرد .

در این دیدار چهارساعته که پس از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز و تا یک بامداد ادامه داشت مسئولان قضایی از بندهای مختلف زندان سرکشی و درد و دلهای مددجویان را شنیدند و دستورهای لازم برای پیگیری و رسیدگی درخواست های آنان را صادر کردند .

درخواست مرخصی، کمک به آزادی و اخذ رضایت از شاکیان و کمک به خانواده های نیازمند بیشترین خواسته های طرح شده در این بازدید از سوی زندانیان بود .

رئیس کل دادگستری گلستان پایان این سرکشی در جمع مددجویان زندان گرگان از ادامه اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان استان در سال جدید خبر داد و گفت: در قالب این طرح که با دستور رئیس قوه قضاییه اجرا می شود، قضات با حضور در زندان ‌های گرگان و گنبدکاووس با همه زندانیان دیدار و پرونده‌های آنان را بررسی می‌کنند.

هادی هاشمیان ادامه داد: پس از بررسی پرونده‌ها در صورتی که افراد مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاق باشند، دستورهای قضایی مورد نیاز صادر می‌شود.

وی افزود: کسانی که جرائم غیر عمد و سبک مرتکب شده اند و یا برای اولین بار مرتکب جرم شده باشند از مزایای طرح غربالگری برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۲۰ زندانی پارسال در اجرای طرح پایش آزاد شدند.