راهنمای گردش در تور شیراز

ایران یکی از کشورهای تاریخی دنیا است که از قدیم جایگاه رشد و زندگی تمدن‌های زیادی بوده؛ به همین دلیل در شهرهایی مثل شیراز، کاشان و... آثاری 2000 تا 4000 ساله یافت می‌شود.

به گزارش ساجد خبر، کشورهای زیادی در دنیا هستند که ابنیه تاریخی و عمارت‌های قدیمی دارند؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها به‌اندازه تخت جمشید شیراز جذاب نیست. ایران یکی از کشورهای تاریخی دنیا است که از قدیم جایگاه رشد و زندگی تمدن‌های زیادی بوده؛ به همین دلیل در شهرهایی مثل شیراز، کاشان و… آثاری ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ ساله یافت می‌شود. اگر اهل گردش‌های تاریخی از جنس جغرافیایی سال‌های مدرسه هستید، پس بهتر است سری به شهر شیراز و جاذبه‌های گردشگری آن‌جا بزنید. شهری دوست‌داشتنی با عطر بهارنارنج که حتما عاشقش می‌شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا با مطالعه راهنمای گردش در شیراز شما را به یک تور شیراز رایگان ببریم.

شهر مردمان ناز و عطر بهار نارنج

شاید کم‌تر شهری را در دنیا بتوان یافت که کنار خاک و خانه‌های سنگی قدیمی، باغ‌های خوشبو و معطر، شاعران و مقبره آن‌ها، مساجد و خانه‌های مذهبی و… نیز باشند. بااین‌حال شیراز همین شرایط را دارد. شهری زیبا با آب‌وهوای خوب که سفر به آن باید جزو برنامه هر ایرانی باشد.

تخت جمشید

شاید اولین اسمی که در لیست جاذبه‌های گردشگری شیراز دنبالش هستید، تخت جمشید باشد. تخت جمشید پرآوازه‌ترین عمارت و مجموعه ساختمان‌های شیراز است که به دوره هخامنشیان تعلق دارد. کوروش، داریوش و… به فکرشان هم نمی‌رسید که روزی اسکندر این کاخ عظیم را با خشک مغزی بسوزاند و چیزی از آن باقی نگذارد. بااین‌حال آن‌ها به‌حدی این ساختمان‌ها را محکم ساخته‌اند که حتی پس از سوختن و گذر سال‌ها هنوز هم قابل تامل، زیبا و جذاب هستند. بازدید از آن‌ها را به هر مسافری که به‌سمت شیراز می‌رود، پیشنهاد می‌کنم.

ارگ کریم خان

خوش اخلاق، باصلابت و باشکوه مثل صاحبش است. ارگ کریم خان زند یکی از ساختمان‌های قدیمی شیراز است که همیشه از آن به‌عنوان یکی از نمادهای اهمیت و پایتختی شیراز در دوره‌هایی از تاریخ یاد می‌شود. این ساختمان چند هزار متری با بارو و برج‌های قدیمی که دارد، شما را یاد فیلم‌های تاریخی می‌اندازد و با ایستادن کنار برج‌هایش حس شکوه را در ذهنتان تداعی می‌کند.

باغ قوام

همان‌طورکه گفته شد این شهر باغ‌های گوناگون زیادی دارد که پس از فوت خانواده‌ها و وراث هرکدام الان به یکی از آثار ملی تبدیل شده و بازدید از آن برای همه مردم آزاد است. بهشت قوام السلطنه یکی از این باغ‌ها به‌حساب می‌آید که به باغ نارنجستان نیز شهرت دارد. محوطه‌ای پر از گل و گیاه که هرکدام زیبایی و قد و قواره‌ای تا آسمان دارند. بوی بهارنارنج در بهارهای این شهر هر فردی را مست تنفس می‌کند. پیشنهاد می‌کنم با سفر در فصل بهار کنار همه زیبایی‌های شهر این ویژگی را هم تجربه کنید.

باغ دلگشا

اولین ساختمان و زیبایی وصف‌نشدنی برای کسانی است که به باغ دلگشای شیراز بروند. باغی زیبا با اولین ساختمان کلاه فرنگی در ایران که وسط درختان سربه‌فلک کشیده خودنمایی می‌کند. در این باغ جوی آب و سبزی درختان ترکیبی ساخته‌اند که از کنار آن‌ها بودن خسته نمی‌شوید.

سعدیه و حافظیه

کمتر کسی است که با آوردن نام ادبیات حافظ و سعدی نیز در ذهنش نیاید. شیراز این افتخار را دارد که محل پرورش، بلوغ، تبلور و فوت دو تن از پدران ادبیات ایران یعنی حافظ و سعدی باشد. شاید علاقه‌ای به ادبیات، شعر و این نوع موضوع‌ها نداشته باشید؛ اما اگر ایرانی هستید باید به وجود چنین نوابغی افتخار کنید. سعدیه و حافظیه نیز جزو جاذبه‌های گردشگری شیراز هستند که می‌توانید درطول تور شیراز خود از آن‌ها بازدید کنید.

شاهچراغ

برای کسانی که عاشق امامزاده‌ها هستند و کلا در هر شهری دنبال یک مقبره از نوادگان ائمه می‌گردند، شیراز شهر مناسبی است. این شهر محل دفن برادر امام هشتم ما یعنی امام رضا بوده و مقبره شاهچراغ احمد بن موسی همیشه به روی زائرانش باز خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم با زیارت این امامزاده روح خود را جلا دهید.

مسجد نصیر الملک

بازدید از مساجد امری است که امکان دارد به مزاج هرکسی سازگار نباشد؛ اما مسجد نصیر الملک فضایی زیبا، معنوی و جذاب دارد که حتما با حضور در آن جذبش خواهید شد. اگر دوست دارید سلوک همراه با نور و رنگ داشته باشید، دو رکعت نماز کنار درب‌های چوبی این مسجد بخوانید. فضایی زیبا که جدا از حال‌وهوای معنوی که دارد، معماریش افراد را به خود جذب می‌کند. این مسجد گنبد ندارد و از داخل نمای بیشتری نسبت به بیرونش ارائه می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم با حضور در آن‌جا لذت مسافرت را دو چندان کنید. مسجد نصیر الملک از مهم‌ترین دیدنی های شیراز محسوب می‌شود.

در تور شیراز حتما این کارها را تجربه کنید

  • در پیاده روهای بلوار چمران قدم بزنید.
  • فالوده شیرازی را حتما باید در شیراز امتحان کنید.
  • به مسجد صورتی یا مسجد نصیرالملک شیراز بروید.
  • از جاهای تاریخی شیراز به خصوص تخت جمشید و پاسارگاد در تور شیراز دیدن کنید.
  • از خوردن غذاهای شیراز و خوراکی های شیراز در طول سفر غافل نشوید.
  • برای خرید و تفریح به مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز و بازار وکیل شیراز بروید.
  • جاذبه های طبیعی شیراز فوق‌العاده هستند و پیشنهاد می‌کنیم بازدید از طبیعت شیراز را فراموش نکنید.

 

جمع بندی

اگر از سفر به شیراز و گشت‌وگذار بین اماکن مذهبی و تاریخی آن خسته شدید، سری به باغ و بوستان‌هایش بزنید که از هر نظر شما را شارژ و دوباره شور زندگی را در دل‌هایتان زیاد می‌کند. تور شیراز یکی از معدود مسافرت‌هایی است که می‌تواند شما را تا روز آخر سرزنده و شاد نگه دارد، به‌طوری‌که هیچوقت نخواهید از آنجا برگردید.

منبع : تور شیراز علی بابا