لشکربلوکی:

سرنوشت کشور در گرو انتخاب آگاهانه مردم در انتخابات است

کارشناس مسائل سیاسی در گلستان گفت: مردم علاوه بر مشارکت در انتخابات باید نسبت به انتخاب فرد اصلح و دارای برنامه اقدام کنند تا جامعه، اثرات برنامه‌های آنان را لمس کند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از فارس، محمد لشکربلوکی کارشناس مسائل سیاسی در گلستان اظهار کرد: دشمن بیش از ۴۰ سال است که با نقشه‌های متعدد درصدد آسیب زدن به نظام و کشور بوده اما در طول این سال‌ها نه تنها این نقشه عملیاتی نشده بلکه حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر شده است.

وی تصریح کرد: قانون در امر انتخابات مجری و ناظر را مشخص کرده است، وزارت کشور به عنوان بدنه دولت مجری این امر است که در زمان انتخابات، ستاد انتخابات کشور و به تبع آن در استان‌ها، ستاد انتخابات استان و ذیل آن در شهرها نیز ستاد انتخابات شهرستان تشکیل می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی در گلستان افزود: شورای نگهبان مطابق با قانون اساسی امر نظارت بر انتخابات را عهده‌دار است که در استان‌ها هیئت‌های نظارت بر انتخابات و ذیل آن نیز هیئت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان تشکیل می‌شود.

لشکربلوکی ابراز کرد: هیئت‌های اجرایی عموماً استعلام از چهار مرجع را برای تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مورد نظر قرار داده ولی هیئت‌های اجرایی علاوه بر این مهم به تحقیقات محلی نیز برای داوطلب می‌پردازد که باید برای آنها صلاحیت فرد برای تصدی این پست در صورت رأی آوری احراز شود.

وی تصریح کرد: مطابق قانون اساسی شورای نگهبان امر نظارت بر چهار انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و همه پرسی را بر عهده دارد.

کارشناس مسائل سیاسی در گلستان با بیان اینکه شورای شهر، شهردار را انتخاب می‌کند، افزود: بنابراین در امر نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دخالتی ندارد، یکی از دلایلی که در چند سال اخیر  برخی از افراد شوراهای شهر و روستا در برخی از نقاط کشور به دستور دادستانی دستگیر، برخی شهرداران بازداشت و برخی از شوراهای شهرها منحل شده همین عدم احراز صلاحیت کاندیداها شوراها برای این پست است.

وی بیان کرد: آنچه به ما کمک می‌کند که انتخاب اصلح در انتخابات داشته باشیم همین امر توجه به شاخص‌های انتخاب اصلح است که دین ما را راهنمایی و امامین انقلاب آن را معیار انتخاب اصلح برشمردند، شاخص هایی همچون تقوا و مبارزه با نفس ( هر که دیندارتر و خداترس بود به تجربه ثابت شده که در کار خلق خدا دقیق‌تر و صالح‌تر است).

لشکربلوکی ادامه داد: از دیگر شاخصه‌های فرد اصلح می‌توان به توان مدیریتی کاندیدا، توجه به گذشته و اقدامات قبلی وی، توجه به مردمی و با مردمی بودن، توجه به عیار تبعیت از ولایت و رهبری، توجه به اطرافیان و ستاد تبلیغاتی وی، توجه به شعارها و برنامه‌هایش اشاره کرد.

کارشناس مسائل سیاسی در گلستان با تاکید بر اینکه خوب و بد انتخاب ما مستقیما به خودمان برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و عموم مردم پای انقلاب و امام خودشان ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات برخی از وقایع دُز این امر را کاهش یا افزایش داده‌اند همچون علنی‌تر شدن طمع دشمنان به این کشور، شهادت بزرگان و عزیزان دلی همچون شهید سلیمانی و…است در حال حاضر هم بیماری کرونا و معیشت نامناسب که بیشتر به عدم اعتقاد و اجرای دولت به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، ممکن است تاثیر منفی در انتخابات بگذارد، ولی مردم باید با بصیرت و هوشیار باشند که این امر بیش از همه به نفع دشمنان ایران و اسلام است و اقتدار ایران عزیز را در جوامع بین‌المللی کاهش می‌دهد.

لشکربلوکی گفت: استدلال برخی از عزیزان که تحت فشار اقتصادی و تحت تبلیغات دستگاه‌های رسانه‌ای دشمنان، انگیزه‌های شرکت در انتخابات آنان کم شده را اینطور می‌توان پاسخ گفت که خرید و مصرف نان امری اجتناب‌ناپذیر است، اگر ما از یک نانوایی نانی خریدیم که کیفیت نامطلوبی داشت و دوباره نیز دقت نکرده و از نانوایی دیگری نانی تهیه کردیم که اتفاقا آن هم بی‌کیفیت بود، آیا دیگر نانی تهیه نمی‌کنیم یا می‌رویم با تحقیق و با مشورت با اهل خِرد و تخصص نانوایی پیدا می‌کنیم که نان خوب و مطلوبی پخت می کند.

کارشناس مسائل سیاسی در گلستان با بیان اینکه شفافیت و پاسخگویی نامزدها بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: کاندیداهای انتخابات باید شفاف از کارنامه مسولیت‌هایش، از اموال و دارایی‌هایش، از موضع‌گیری در موضوعات کلیدی داخلی و خارجی، از مرزبندی با کسانی که با انقلاب معاندند، از نوع تقابل و تعاملش با آمریکا و … بگوید و مردم هرآنکه صادقانه به این پرسش‌ها پاسخ صریح و درست داد باید به عنوان اصلح رأی دهند.