معاون فرهنگی کانون های مساجد کشور تاکید کرد

جشنواره طنین مسجد آمادگاهی برای تربیت هنرمندان متخصص کشور

سعادتی گفت: زیر چتر جشنواره طنین یک رویشی را در نسل امروزی جامعه با محوریت مساجد شاهد هستیم و این مهم می تواند آمادگاهی برای تربیت هنرمندان متخصص کشور باشد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از شبستان از گرگان، «سعید سعادتی»  صبح امروز (پنجشنبه ۶ خرداد) در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان گلستان اظهار کرد: در ایستگاه چهارم جشنواره فیلم طنین مسجد قرار داریم و بیش از یک هزار اثر به این جشنواره رسیده است.

معاون فرهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به ۵۵۰ اثر به این جشنواره رسیده بود و امسال این تعداد با وجود کرونا به یک هزار و ۳۵۰ اثر افزایش یافته است.

سعادتی به بخش های مختلف این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در بخش های مختلف فیلمنامه، نماهنگ، فیلم کوتاه و مستند در نظر گرفته شده است و هیئت انتخاب این جشنواره ۱۲۰ اثر را در اختیار هیئت داوران قرار داده است.

وی متذکر شد: جشنواره فیلم طنین مسجد باعث شد که فیلمسازان کوتاه کشور درگیر موضوعات مسجدی و این جشنواره شوند و این مهم نشان می دهد که این جشنواره مسیر خود را به درست طی کرده است و می توانیم این جشنواره را به صورت بین المللی برگزار کنیم و از ظرفیت مساجد جهان اسلام در حوزه فیلمسازی استفاده کنیم.

این مقام مسئول گفت: زیر چتر جشنواره طنین یک رویشی را در نسل امروزی جامعه با محوریت مساجد شاهد هستیم و این مهم می تواند آمادگاهی برای تربیت هنرمندان متخصص کشور باشد.

سعادتی یادآور شد: در دهه ۶۰ بسیاری از فیلمسازان و گروه های سرود از بطن مسجد برخاسته بودند و وقتی در این جشنواره استعدادها را می بینم می بینم متوجه می شویم که نسل نو در کشور برای احیاء این مسیر در تکاپو است.