مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان:

گسترش نیروگاه برق خورشیدی خانگی ،منتظر تسهیلات

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: گسترش نیروگاه برق خورشیدی خانگی ،منتظر تسهیلات است و فقط ۹ نیرو گاه خانگی برق خورشیدی در گلستان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، علی اکبر نصیری با اعلام این خبر اظهار کرد: هر نیروگاه برق خورشیدی خانگی درهر لحظه حدود ۴ و نیم کیلو وات انرژی تولید می کند که هر کیلو وات ساعت آن را با ۴۰ درصد افزایش قیمت امسال به قیمت ۱۴۰۰ تومان از سرمایه گزاران خریداری می کنیم .

وی افزود: هم اکنون ۹ نیرو گاه خورشیدی خانگی از جمله گرگان و گنبد کاووس هر کدام دو نیرو گاه ، مینودشت و کلاله هرکدام یک نیرو گاه در استان فعال است و مبلغ خرید برق این ۹ نیروگاه خانگی تا کنون پرداخت شده است.

وی هزینه نصب هر نیروگاه خانگی را یکصد میلیون تومان اعلام کردو افزود: در حال حاضر ۵ نیروگاه خانگی دیگردر نوبت نصب تجهیزات است که با نصب آنها نیروگاه های برق خورشیدی خانگی گلستان به ۱۴ نیروگاه خواهد رسید.

نصیری با اشاره به ضروت پرداخت تسهیلات برای توسعه نیروگاه های برق خورشید خانگی گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با کمیته امداد و سازمان بهزیستی گلستان امضا کردیم برای نصب نیرو گاه های برق خورشیدی خانگی به عنوان منبع درآمد ثابت و پایدار به مددجویان تسهیلات پرداخت می کنند و اقساط وام از محل درآمد تولید برق نیر وگاه پرداخت می شود.

وی از صدور مجوز احداث دو نیروگاه ۵ مگاواتی در گلستان خبر داد و افزود: این دو نیرو گاه در حال تهیه زمین مناسب برا ی اجرای طرح هستند.

بررسی های آماری اداره کل هواشناسی گلستان نشان می دهد این استان با دارا بودن ۳۰۰ روز آفتابی با متوسط۲ هزارو ۴۰۷ ساعت آفتابی در سال فرصت مناسبی برای بهره برداری ازانرژی مجانی و پاک است.