معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

فعالیت فرهنگی تعطیلی بردار نیست

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که همگان در نشر فضایل دینی و اقامه نماز مکلف هستند، گفت: فعالیت های فرهنگی تعطیل بردار نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، حجت الاسلام رضا دیلمی شامگاه سه شنبه در نشست شورای اقامه نماز اظهار کرد: یکی از واژگان بسیار مهم که در آیات الهی که به آن آشاره شده است واژه صلاه است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این مطلب که یکی از مصادیق مهم حکمرانی دینی، اقامه صلاه است، افزود: بحث نماز یکی از موضوعات محوری است که مدیران جامعه اسلامی باید توجه بسیار ویژه ای باید به آن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز حوزه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فضیلت فراموش شده در برخی لایه‌ها دیده می‌شود با اشاره به آیات قرآن گفت: اولین ثمره حکومت صالحان قطعاً اقامه و فرهنگ نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.

دیلمی بیان کرد: یکی از مقولات بسیار مهم و جدی در حوزه حراست اجتماعی، امر به و نهی از منکر است که در قامت جامعه دینی و نظام اسلامی نباید به آن کم توجهی شود لذا نقش پرچمداران حوزه دین یعنی مبلغان و متولیان عرصه فرهنگی بسیار مهم است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: حاکمان دینی، پیروزی و رسیدن به قدرت و مکنت را نردبان ساختن و رشد تعالی جامعه قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: کسانی که در حوزه مباحث دینی و حکمرانی دینی ورود دارند، در شرایط کارزار جنگ تمدنی که دشمن از حکمرانی در فضای مجازی استفاده می‌کند، باید توجه ویژه ای به نشر گفتمان نماز و معارف داشته باشند.

دیلمی با اشاره به این مطلب که همگان در نشر فضائل دینی و اقامه نماز مکلف هستند، با استناد به سخنانی از امامین انقلاب اسلامی گفت: در اسلام از نماز هیچ فریضه‌ای بالاتر نماز نیست.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این مطلب که برپا داشتن نماز نخستین ثمره و نشانه حکومت صالحان است، اظهار کرد: بزرگان جامعه و کسانی که چشم‌ها به آنها دوخته شده در مراکز همگانی نماز دیده شوند و همچنین مدیران دستگاه‌های اداری و دولتی خود متصدی اقامه نماز آن دستگاه باشند.

وی توضیح داد: در شرایط اقتضایی کشور چون تجمعات نداریم، ضرورت ایجاد می‌کند که دستگاه‌های اجرایی در بحث نماز ورود پیدا کنند و به فرهنگ اقامه نماز و گفتمان نماز توجه داشته باشند و فضای ادارات و نهادها با موضوعات نماز و نشر مباحث فرهنگی دینی ترسیم شود.

دیلمی اضافه کرد: الگوهای نمادین جامعه ما امروز در حال تغییر هستند و دشمن به دنبال این است تا در لایه‌های اجتماعی، الگوهای نمادین فعال جامعه را در اذهان بر اساس فرهنگ غربی تغییر دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی تعطیل بردار نیست، تاکید کرد: با توجه به اینکه تجمعات، نشست‌های بصیرتی و معرفتی در شرایط کنونی کشور برگزار نمی‌شود، قطعاً ابتکار، خلاقیت و نوآوری در اجرای برنامه‌ها به ما کمک می‌کند و به فضل الهی تاکنون برنامه‌های فاخر بسیار خوبی در این راستا، عملیاتی شده است.

دیلمی گفت: معرفی امام جماعت جهت اقامه نماز در روستاها، محلات و دستگاه‌های اجرایی و ارتقا مهارت و دانش برای توانمندسازی در این حوزه از جمله وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در امر فریضه نماز بوده که اقدامات بسیار خوبی تاکنون در این زمینه انجام شده است.