امام جمعه اهل سنت گلستان:

داوطلبان شفافیت خود را در عمل ثابت کنند

امام جمعه اهل سنت گلستان (قره‌تپه) گفت: شفافیت شعاری نیست و داوطلبان باید صداقت و شفایت خود را در عمل ثابت کنند.

به گزارش ساجد خبر، آخوند عبدالجبار میرابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امانت‌داری و صداقت مهمترین معیار فرد اصلح است که باید با نگاه به عملکرد گذشته کاندیداها و استفاده از نظرات افراد خیرخواه در جامعه در مورد این امر مهم آگاهی لازم را کسب کنیم.

وی افزود: مردم ما مسلمان هستند و قوانین قرآن بزرگترین قانونی است که باید رعایت شود، در کتاب قرآن آمده از خدا، رسول و اولی الامر که همان رهبر جامعه دینی است اطاعت کنیم و این مساله از سوی همه و خصوصاً رئیس جمهور باید رعایت شود.

شفافیت در انتخابات با شعار به دست نمی‌آید

امام جمعه اهل سنت قره‌تپه با تاکید به امر شفافیت در انتخابات گفت: شفافیت با گفتمان شعاری به دست نمی‌آید یک امر شعوری است که کاندیداها لازم است با ثبت دارایی‌ها و صداقت خود این امر را ثابت کنند.

میرابی افزود: صداقت و امانتداری دوبال خدمت به مردم است و اگر کاندیداها در وعده‌هایی که به مردم بدهند صادق باشند خداوند به جهت همین صداقت در طول خدمت حمایت و عالی‌ترین درجات انسانی را نسیبشان می‌کند.

میرابی حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را آبروی نظام و عامل یاس دشمنان دانست و افزود: همانطور که نفس کشیدن حق همه مردم است شرکت در انتخابات هم حق همه ملت است که باید با حضور در پای صندوق‌های رأی از خواسته‌های برحق خود دفاع کنند.

لزوم شفاف سازی داوطلبان انتخابات برای افزایش مشارکت عمومی

امام جمعه قره تپه افزود: تلاش برای کمرنگ کردن انتخابات از سوی دشمنان اتفاق تازه ای نیست، دشمنی با نظام در ذات دشمن است، این ما هستیم که باید با هوشیاری و بصیرت از حق رأی خود دفاع و دشمنان را ناامید کنیم.

رسانه‌ها با تبیین جایگاه انتخابات شور انتخاباتی ایجاد کنند

میرابی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاه سازی جامعه گفت: رسانه‌ها می‌توانند با تبیین جایگاه انتخابات در کشور و رساندن خواسته‌های درست مردم به مسئولین در پرشور کردن انتخابات نقش مهمی ایجاد کنند.

وی گفت: مردم فهیم ایران از روز اول همیشه در صحنه بودند و باز هم مشارکت خواهند کرد و این حضور حداکثری نشان از وحدت و انسجام ملی است و اگر کاندیداها و مسئولین در کارشان صادق باشند مردم با شوق بیشتری پای کار می‌آیند.