مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان:

گرگان تنها مرکز استانی است که هیچگونه سدی برای تامین آب شرب ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: گرگان تنها مرکز استانی است که هیچگونه سدی برای تامین آب شرب ندارد هرچند احداث سد برای استان به خصوص برای مرکز استان گلستان مصوب شده اما تا اجرا و تکمیل آن چند سال زمان نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، بهزاد هرمزی با بیان اینکه در استان گلستان کمبود یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود تولید آب وجود دارد، اظهار کرد: شهر گرگان یک هزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد اما در حال حاضر یک هزار و ۲۷۰ لیتر آب توسط آب منطقه‌ای به آب و فاضلاب برای تامین آب شرب تحویل داده می‌شود که ما با کمبود ۴۷۰ لیتر با کمبود سیستمی آب در گرگان مواجه هستیم.

وی گفت: در تابستان که به پیک مصرف می‌رسیم، ما یک سوم نیاز آبی شهر را در اختیار نداریم و طی روزهای گذشته در کنار این کمبود، نوسانات برق و کمبود تولید برق باعث شده تمام چاه‌های آب با خاموشی‌های پی در پی مواجه شوند.

وی افزود: طی یک هفته گذشته ما با قطعی‌های گسترده برق چاه‌های آب مواجه بودیم و برای مثال در روز شنبه از ۷۸ حلقه چاه گرگان ۴۱ حلقه بین یک تا سه ساعت به دلیل قطعی برق خاموش بوده و تولید نداشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: از سوی دیگر نیاز است با توجه به وضعیت خشکسالی گلستان، مردم بیش از پیش در اصلاح الگوی مصرف دقت لازم را داشته باشند. برای شستن پارکینگ‌ها، شستن خودرو و کارهای غیرضرور از آب شرب و لوله‌کشی استفاده نکنند.

وی در خصوص علت کاهش فشار آب در ساعات شبانگاهی بیان داشت: این کاهش فشار آب در راستای پایدار نگه داشتن توزیع آب در طول روز است و اگر این مدیریت فشار را اعمال نکنیم، در طول روز به دلیل نرسیدن حجم مخازن به اندازه نیاز، در تامین آب شرب دچار مشکل خواهیم شد.

هرمزی ادامه داد: از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح مدیریت مصرف و افت فشار آب در سطح شهر گرگان را تا اطلاع ثانوی خواهیم داشت و حتی سعی ما بر این است این میزان به حداقل ممکن برسد.

وی گفت: آب در سطح لوله‌ها وجود دارد اما با فشار کمتر و عموم مردم گرگان تا طبقه همکف، آب شرب را از طریق لوله دریافت می‌کنند و تقاضا دارم مردم در شهر گرگان از منبع ذخیره آب و پمپ استفاده کنند تا در ساعات شبانگاهی مشکلی نداشته باشند.