تعداد بیماران کرونایی بستری در گلستان به ۳۱۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: روند کاهشی شیوع کرونا در گلستان از هفته های گذشته آغاز شده و هم اکنون ۳۱۰ بیمار در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از مهر، عبدالرضا فاضل شامگاه یکشنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: روند کاهشی شیوع کرونا در گلستان از هفته های گذشته آغاز شده و با توجه به سویه های جدیدی که وارد کشور شده امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: هم اکنون ۳۱۰ بیمار در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند که ۶۶ نفر از آنها در آی سی یو تحت مراقبت بوده و ۲۶ بیمار هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی ادامه داد: در پیک چهارم کرونا تعداد بستری های کرونایی به حدود ۷۰۰ نفر رسیده بود که هم اکنون کاهش حدود ۶۰ درصدی را شاهد هستیم.

فاضل گفت: در حال حاضر سه شهرستان گرگان، کردکوی و علی آبادکتول در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان های گلستان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان آغاز شده است، افزود: کار تزریق عمومی واکسن در استان در ۳۵ مرکز انجام می‌شود.

طبق گفته وی تاکنون ۴۰ هزار دوز واکسن نوبت اول در گلستان تزریق شده است.