رئیس صمت گلستان خبر داد؛

رشد ۳۰درصدی سرمایه گذاری صنعتی درگلستان/۱۱۳میلیون دلار کالاصادرشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از رشد ۳۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر حسین طلوعیان پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در سال گذشته با توجه به شعار سال برنامه‌هایی برای جهش تولید تعریف و اجرایی شد و در اکثر شاخص‌ها رشد داشتیم.

وی افزود: هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سال ۹۹ به ۲۱۴ طرح پرداخت شد که نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۵۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان بیان کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۹ مورد پروانه صنعتی در استان صادر شده که ۶۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد، همچنین در زمینه تمدید پروانه کسب ۷۹ درصد رشد داشتیم.

طلوعیان اضافه کرد: در سال ۹۹ از نظر صدور مجوز فعالیت‌های صنعتی، ۵۰۸ جواز تأسیس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۳۲ درصد رشد اتفاق افتاده است.

وی از رشد ۶۷ درصدی سرمایه‌گذاری جوازهای صادر شده و رشد ۳۰ درصدی اشتغال در این بخش خبرداد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در سال گذشته ۱۹۹ پروانه صنعتی صادر شده که به لحاظ عملکردی ۴۳ درصد رشد داشته است.

طلوعیان توضیح داد: هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی انجام شد که ۳۰ درصد رشد سرمایه گذاری صنعتی و ۲۱ درصد رشد اشتغال صنعتی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال استان ۹ هزار و ۳۰۰ مورد بود که توانستیم ۹ هزار و ۹۸۲ شغل ایجاد کنیم و ۱۰۷ درصد تعهد محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان عنوان کرد: در زمینه تجارت خارجی هم پیش بینی شده بود ۱۱۸ میلیون دلار صادرات صورت بگیرد که با توجه به شرایط کرونا ۱۱۳ میلیارد دلار صادرات داشتیم که ۹۳ درصد تعهد محقق شد.