معلمان و نخبگان آموزش و پرورش، صلح یاران شورای حل اختلاف می شوند

رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: از این پس معلمان و نخبگان آموزش و پرورش به عنوان صلح یاران به یاری شورای حل اختلاف می‌آیند.

به گزارش ساجد خبر، احمد جعفری رئیس شورای حل اختلاف گلستان در پی امضاء تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش گفت: در قالب تفاهم نامه با آموزش و پرورش از این پس معلمان و نخبگان آموزش و پرورش به عنوان صلح یاران به یاری شورای حل اختلاف می‌آیند.

او امروز پس از امضاء این تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه‌های امسال ما در شورای حل اختلاف استفاده بیشتر از ظرفیت دستگاه‌های اثرگذار و سازمان‌های مردم نهاد برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

احمد جعفری، افزود: در قالب تفاهم نامه با آموزش و پرورش از این پس معلمان و نخبگان آموزش و پرورش به عنوان صلح یاران به یاری شورای حل اختلاف می‌آیند و برای حل و فصل مشکلات و ایجاد سازش در برخی پرونده‌های خاص تلاش می‌کنند.

او ادامه داد: آموزش دانش آموزان و فعال کردن آنان در قالب سفیران صلح و آموزش کنترل خشم و مهارت‌های حل و فصل اختلاف و خصومت به نوجوانان در مدارس از جمله اهدافیست که در قالب این تفاهم نامه دنبال می‌کنیم.

جعفری گفت: شورای حل اختلاف در کنار تلاش برای توسعه فرهنگ صلح و سازش، بر روی حل ریشه‌ای مشکل و جلوگیری از خشونت هم متمرکز شده است.