مدیرکل انتقال خون گلستان:

ذخایر فرآورده های خونی در گلستان به کمتر از ۳ روز رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر سید صادق بنی عقیل با اعلام این خبر اظهارکرد: ذخایر خونی گلستان در گروه های خونی O+ و A+ و B به کمتر از سه روز رسیده و در سایر گروه ها سه روز است. مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: طی چند روز اخیر، بار مراجعات برای اهدای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر سید صادق بنی عقیل با اعلام این خبر اظهارکرد: ذخایر خونی گلستان در گروه های خونی O+ و A+ و B به کمتر از سه روز رسیده و در سایر گروه ها سه روز است.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: طی چند روز اخیر، بار مراجعات برای اهدای خون افزایش یافته اما چون مصرف بالا است از مردم نوعدوست می خواهیم که برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در دو ماهه نخست امسال حدود ۹ هزار واحد خونگیری در گلستان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

بنی عقیل در خصوص افزایش میزان مصرف توضیح داد: بخشی از این امر به فصل و افزایش فاویسم برمی گردد و دلیل دیگر توسعه زیرساخت های بیمارستانی و افزایش متخصصان است که بیشتر جراحی های مورد نیاز را در داخل استان انجام می دهند لذا این امر سبب شده نیاز استان به فرآورده های خونی افزایش یابد.

وی گفت: بین ۲۰ الی ۳۰ درصد فرآورده های خونی استان به صورت مستمر توسط بیماران خاص مصرف می شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان اضافه کرد: خون و فرآورده های خونی عمر کوتاهی دارند لذا مراجعات باید مستمر باشد.