استاندار گلستان:

طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون تهیه می شود

استاندار گلستان گفت: طرح جامعی برای منطقه آزاد اینچه برون تعریف خواهد شد که در آن اولویت پیش بینی پروژه‌های صنعتی برای جبران عقب‌ماندگی‌های گلستان است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از مهر، هادی حق شناس شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری با موضوع منطقه آزاد اینچه برون اظهارکرد: به لحاظ زیرساختی، همه امکانات برای ایجاد منطقه آزاد در استان فراهم است و فرودگاه گرگان می‌تواند مکمل منطقه آزاد باشد.

استاندار گلستان افزود: یک مشاور ذیصلاح باید طرح جامعی برای منطقه آزاد ارائه کند که اولویت ما در آن تعریف پروژه‌های صنعتی برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان است.

وی بیان کرد: واردات کالا در مناطق آزاد نیاز به هیچ مجوزی ندارد و این یک مزیت بسیار مهم برای توسعه استان است.

حق شناس اضافه کرد: تسهیلاتی که در مناطق آزاد ارائه می‌شود به هیچ عنوان قابل مقایسه با خارج از این منطقه نیست و هدف از ارائه این تسهیلات هم حمایت از تولید است.

استاندار گلستان اظهارکرد: در استان حدود ۱۴ هزار تن زیتون تولید می‌شود که فرآوری و بسته‌بندی آن در منطقه آزاد در راستای برندسازی استان می تواند تحولی جدی ایجاد کند.

وی افزود: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون همچنین می تواند در توسعه خطوط ریلی و اتصال راه آهن استان به خراسان شمالی تسریع می کند.

حق شناس بیان کرد: پس از ابلاغ ایجاد منطقه آزاد از سوی دبیرخانه مناطق آزاد کشور، تا پایان سال جاری، امکان فراهم سازی مقدمات کار وجود دارد.

وی با دعوت از مردم برای سرمایه گذاری در این منطقه، گفت: تسهیلاتی که در مناطق آزاد برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم می‌شود بسیار قابل توجه خواهد بود.