حجت الاسلام و المسلمین سید محسن طاهری:

نامزدی انتخاباتی آیت‌الله رئیسی پاداش الهی به دعوت‌کنندگان

هرچند مشروعیت اصل حکومت از دیدگاه اسلام، مشروط به اقبال عمومی و مقبولیت عامه نیست، ولی اعمال آن مسئولیت‌ها منوط به مقبولیت مردمی است (لولا حضور الحاضر و قیام الحجه بوجود الناصر...)

به گزارش ساجد خبر، هرچند مشروعیت اصل حکومت از دیدگاه اسلام، مشروط به اقبال عمومی و مقبولیت عامه نیست، ولی اعمال آن مسئولیت‌ها منوط به مقبولیت مردمی است (لولا حضور الحاضر و قیام الحجه بوجود الناصر…)

به همین دلیل، بخشی از جامعه‌ی بصیر انقلابی از چند ماه پیش با در نظر گرفتن شرایط کشور، به این تشخیص صحیح رسیدند که نباید دست روی دست گذاشت، بلکه باید هرچه زودتر به دعوت عمومی و فراگیر از گزینه‌ای که جامع صلاحیت‌های گوناگون است، اقدام کرد.

آری ، اقدام مناسب و به‌موقع از نتایج بصیرت است. امام خامنه‌ای در ستایش قیام نهم دی سال ۸۸ فرمودند: “کار نهم دى ماهِ امسال هم همین جور بود. شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نیاز؛ این اساس کار است که مؤمن باید این را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن کارى را که باید انجام بدهد، بتواند انجام بدهد.” (۸۸/۱۰۲۹)

گروه‌های متعددی “دعوت از خادم ملت (آیت‌الله رئیسی)” را در پیام‌رسان‌های گوناگون از حدود چهارماه گذشته آغاز نمودند، در شرایطی که احساس می‌شد بخش‌هایی از مردم به دلیل فشارهای اقتصادی، انگیزه‌ای برای مشارکت در انتخابات ندارند، موجی از نشاط انتخاباتی را به جامعه تزریق و علاوه بر آن، توجه جریان انقلابی و اقشار مختلف مردم را به شخصیتی که می‌تواند تحول اساسی در رساندن کشور به جایگاه مناسب شان ملت شریف و انقلابی ایران ایجاد کند، جلب نمودند.

پذیرش این دعوت توسط آیت‌الله رئیسی و حضور ایشان در عرصه‌ی نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، به اعتقاد نگارنده نخستین پاداش الهی به تلاش دعوت‌کنندگان از خادم ملت بود؛ چراکه موجی از امید را در دل آنان به وجود آورد و تحقق وعده‌ی الهی را در آیه‌ی شریفه‌ی “ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم” بالعیان مشاهده کردند.

نگارنده به نمایندگی از مجموعه‌ی دوستانی که اقدام به راه‌اندازی گروه‌های “دعوت از خادم ملت” کردند و به عنوان قطره‌ای از دریای خروشان دعوت‌کنندگان، جا دارد ضمن به جای آوردن شکر الهی و در راستای دستور “من لم‌یشکر المخلوق لم‌یشکر الخالق” از همه‌ی نیروهای انقلابی که در این امر مهم مشارکت داشتند، تشکر کنم.

در پایان از خداوند متعال آرزومندم که پاداش دیگر نیروهای انقلابی را در این انتخابات -که همانا پیروزی چشمگیر آیت‌الله رئیسی و تشکیل دولت مردمی و ایران قوی و انقلابی و حل مشکلات مردم و در نهایت ایجاد دولت اسلامی مورد نظر امام خامنه‌ای است- مورد عنایت قرار دهند؛ان‌شاءالله.

۱۴۰۰/۲/۲۹

سید محسن طاهری
مدرسه علمیه امام صادق(ع) گرگان