سد میرداماد گرگان چند ساله ساخته می‌شود؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: به دنبال مشارکت با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای احداث سد میرداماد در گرگان هستیم تا با امکانات و توانمندی قرارگاه بتوانیم این سد را ظرف مدت کمتر از ۴ سال به اتمام برسانیم.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایسنا، سیدمحسن حسینی در بازدید از سد میرداماد به همراه تعدادی از مسئولان استان، اظهار کرد: این سد نسبت به نرماب سد ساده‌تری است و اگر ساز و کار توافق با قرارگاه تکمیل شود، پیش‌بینی ما این است سه‌ساله هم می‌توان سد را ساخت.

وی افزود: برای استملاک حدود ۸۰ هکتار اراضی داخل مخزن سد حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش داریم این اعتبار در سال جاری تأمین و استملاک همزمان با مطالعات فاز دوم طرح انجام شود.

حسینی بیان کرد: سد میرداماد ۸ میلیون مترمکعب تخصیص شرب دارد که این میزان آب، ۲۵ درصد از نیاز شرب شهرستان گرگان را تأمین می‌کند.

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس نیز در این بازدید گفت: پس از اخذ ماده ۲۳ برای این سد و با توجه به اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی که امسال برای آغاز عملیات اجرایی آن در نظر گرفته شده، ضروری است مطالعات فاز دوم و استملاک اراضی واقع در مخزن سد هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

قدرت الله عابدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان نیز این بازدید، بر اهمیت این سد برای تأمین آب شرب گرگان تأکید و اعلام آمادگی کرد که از ردیف‌های مرتبط اعتبار آن افزایش یابد.