استاندار گلستان در آیین متمرکز بهره برداری از پروژه های دهیاری های استان؛

دهیاران و بخشداران در خط مقدم اقدامات و فعالیت ها هستند/هر فعالیتی در چارچوب قانون جهت ارتقا مشارکت مردم در انتخابات مجاز است

استاندار گلستان اظهار کرد: دهیاران و بخشداران در خط مقدم اقدامات و فعالیت ها هستند و چه در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا، طرح بیماریابی و غربالگری و چه در حوادثی نظیر سیل، رانش زمین و زلزله تلاش های لازم را داشته اند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر هادی حق شناس امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در آیین متمرکز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۱ پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری های استان با اعتبار بیش از ۵۰۴ میلیارد ریال با حضور دکتر قربانی معاون امور دهیاری ها و دکتر کریمی مدیرکل امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: در دولت ۱۱ و ۱۲ توجه ویژه ای به روستاها شده و طرح های هادی، بهسازی معابر، شن ریزی ها و ارتقا فضای سبز روستایی انجام شده است.

وی افزود: در این دولت تعداد ایستگاه های آتش نشانی روستایی از ۶ ایستگاه به ۳۴ ایستگاه ارتقا یافته است.

استاندار گلستان گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء در ۱۰۰ روستای استان در حال انجام است و تلاش داریم تعداد روستاهای هدف طرح را افزایش دهیم.

دکتر حق شناس ادامه داد: دهیاران و بخشداران باید توجه ویژه ای به فضای سبز و زیباسازی مبادی ورودی روستاها داشته باشند که تاثیر زیادی در جلب توجه گردشگران دارد.

وی یادآور شد: انتخابات امری پراهمیت است و فارغ از انتخاب چه کسانی ، سلامت و امنیت انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دهیاران و بخشداران توجه داشته باشند هر فعالیتی در چارچوب قانون جهت ارتقا مشارکت مردم در انتخابات مجاز است.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت انتخابات، گفت: میانگین مشارکت کشور در دوره پیشین انتخابات ۴۲ درصد بوده در حالیکه مشارکت استان ۵۷ درصد بوده است و تلاش داریم در این دوره نیز آن را افزایش دهیم.

دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: باید تمام دستگاه هاهمکاری لازم را جهت افزایش ماندگاری مردم در روستاها داشته باشند تا چرخ های تولید کشور با سرعت بیشتری به گردش درآید.

لازم به ذکر است پیش از این جلسه در آیینی با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان، دکتر قربانی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، ۳ دستگاه خودرو عمرانی خدماتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال به ۳ دهیاری استان تحویل شد.

گفتنی است در این مراسم یک دستگاه بیل بکهو به دهیاری بهلکه شیخ موسی بخش مرکزی آق قلا، یک دستگاه نیسان به دهیاری قلمی بخش مرکزی مینودشت، یک دستگاه نیسان به دهیاری مالای شیخ گینک لیک تحویل داده شد.