داوطلبان انتخابات شوراها در استان گلستان ۷درصد افزایش یافت

استاندار گلستان گفت: در انتخابات سلامت، امنیت و مشارکت اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه شاهد افزایش ۷ درصدی ثبت نام نامزدها در انتخابات شوراها هستیم.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از تسنیم ، هادی حق شناس صبح امروز در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی خدماتی دهیاری‌های استان گلستان، اظهار داشت: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در بحران کرونا زحمات زیادی کشیدند اما این تلاش‌ها کمتر دیده شد‌. خوشبختانه افراد کمتری را بر اثر کرونا در روستاها از دست دادیم که نشان از تلاش دهیاران و بخشداران است.

وی افزود: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در حوادث مختلف همواره پای کار هستند و باید از تمام دست اندرکاران این حوزه تشکر ویژه داشته باشیم.

حق شناس گفت: ارتقای خدمات در روستاها می‌تواند زمینه ماندگاری جمعیت را در این مناطق فراهم کند و برای این کار باید تولید و اشتغال در روستاها رونق بگیرد.

وی ادامه داد: ۴۰۰ هرار هکتار از جنگل‌های هیرکانی در استان گلستان قرار دارد که ذخیره‌گاه ارزشمندی است و راه اندازی ایستگاه‌های آتش نشانی تاثیر زیادی در کنترل آتش سوزی‌ها خواهد داشت.

استاندار گلستان بیان داشت: ۱۰۰ روستای استان در طرح تفکیک زباله از مبدا قرار دارند که این اتفاق به ایجاد ارزش افزوده از زباله‌ها کمک می‌کند، همچنین موضوع درختکاری در ورودی شهرها و روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در روحیه مردم و گردشگری موثر خواهد بود.

حق شناس با اشاره به انتخابات پیش رو یادآور شد: در انتخابات سلامت، امنیت و مشارکت اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه شاهد افزایش ۷ درصدی ثبت نام نامزدها در انتخابات شوراها هستیم.

وی ادامه داد: میزان مشارکت مردم در انتخابات اهمیت زیادی دارد و هر اقدامی که منجر به افزایش مشارکت شود را باید جدی بگیریم زیرا مشارکت بیشتر موجب افزایش کیفیت انتخابات می‌شود.

حق شناس خاطرنشان کرد: میانگین مشارکت مردم کشور در انتخابات قبلی ۴۲ درصد بود اما در استان گلستان شاهد مشارکت ۵۷ درصدی مردم بودیم و امیدواریم مشارکت در این دوره بیشتر شود.