امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس:

حضور نامزدها با سلایق سیاسی مختلف به برگزاری انتخابات پرشور می‌انجامد

مام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با مهم دانستن انتخابات ۲۸ خرداد امسال و تاکید برضرورت حضور پرشور و گسترده گروه‌های مختلف مردم در این عرصه مهم و تاثیرگذار در سرنوشت کشور، تصریح کرد که حضور نامزدها با سلایق متنوع سیاسی عامل مشارکت بیشتر واجدین شرایط در این انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر آخوند عبدالباسط نوریزاد اظهار کرد: انتخابات و مشارکت حداکثری در آن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون و به عنوان یک اعتقاد در بین مردم ایران وجود داشته و آنها همیشه مشارکت بالایی در این عرصه مهم سیاسی داشتند.

وی بابیان اینکه گروه‌های مختلف مردم از اقوام و مذاهب گوناگون همیشه با حضور گسترده خود در انتخابات، وفاداری به آرمان‌های انقلاب، شهیدان، امام راحل و مقام معظم رهبری انقلاب را به نمایش گذاشتند، ابراز امیدواری کرد که در انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد امسال نیز مردم مشارکت بالایی داشته باشند و اداره امور کشور را به فرد اصلح بسپارند.

آخوند نوریزاد اضافه کرد: با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری انتخابات مختلف طی این مدت، بر دانش و بصیرت مردم کشورمان افزوده شده و بدون تردید آنها با درک شرایط حساس سیاسی کشور از یک طرف و توطئه‌ها، سنگ‌اندازی‌ و تبلیغات سوء دشمنان، معاندان و بدخواهان نظام از سوی دیگر، نسبت به تعیین سرنوشت کشورشان بی‌تفاوت نخواهند بود.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس ادامه داد: دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی با تبلیغات سوء خود تلاش دارند با کم اهمیت جلوه‌دادن انتخابات و کمرنگ دانستن نقش مردم در تعیین سرنوشت، آنها را نسبت به آینده ناامید کنند اما قطعا مردم انقلابی و با بصیرت ایران اسلامی فریب این تبلیغات را نخواهند خورد.

آخوند نوریزاد همچنین به اعضای شورای نگهبان پیشنهاد کرد با در نظر گرفتن شرایط سیاسی کشور و نیز توانمندی‌ نامزدها برای تصدی بالاترین مدیریت اجرایی کشور، تلاش کنند تا حتی المقدور از همه گروه‌ها و سلایق سیاسی در انتخابات ۲۸ خرداد امسال، نامزدی حضور داشته باشد.

وی گفت: درصورت حضور نمایندگانی از سلایق و جناح‌های سیاسی کشور، حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیشتر خواهد شد ضمن اینکه مردم نیز با درک بالای سیاسی و با در نظر گرفتن شرایط، بدون تردید به فرد اصلح رای خواهند داد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس همچنین با یادآوری حضور و مشارکت حداکثری اهل سنت کشور در انتخابات ۴۲ سال گذشته، اظهار داشت که اهل سنت همواره بالاترین مشارکت را در انتخابات گذشته داشته‌اند و انشاالله در انتخابات مهم پیش رو نیز حضوری گسترده خواهند داشت.

وی، استفاده از ظرفیت نخبگان و شایستگان همه اقوام و مذاهب در مناصب مدیریتی و اجرایی کشور را در تقویت وحدت و همبستگی ملی مهم دانست و افزود: امروز دشمنان و معاندان انقلاب با تبلیغات سوء خود چنین القا می‌کنند که نظام اسلامی به اهل سنت و شایستگان آن کمتر توجه می‌کند در حالی که چنین نیست.

آخوند نوریزاد اضافه کرد: استفاده بیشتر از ظرفیت نخبگان و شایستگان اقوام و مذاهب در صورتی که از صلاحیت احراز پست‌های مدیریتی و اجرایی برخوردارند برای خنثی سازی تبلیغات سوء معاندان، مورد تاکید اهل سنت است که در سال های اخیر استفاده از نخبگان و شایستگان اقوام بویژه اهل سنت در مناصب مدیریتی و اجرایی بیشتر از قبل شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با نخستین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

استان ۱.۹ میلیون نفری گلستان که به نگارستان ایران مشهور است، سکونتگاه اقوام مختلف ایران زمین است که بخشی از مردمان این استان را ترکمن‌ها که اهل سنت و حنفی مذهب هستند تشکیل می‌دهند.