مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد

انعقاد تفاهم همکاری اوقاف و ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از انعقاد تفاهم همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد  در آیین انعقاد تفاهم همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اظهار کرد: در مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات بستری برای خدمت به زائران حسینی به ویژه در ایام اربعین و همچنین بازسازی عتبات عالیات فراهم شده که باید قدر بدانیم.

وی ادامه داد: اخیرا جلسه ای مشترک با حضور نماینده ولی فقیه و ریاست اوقاف و امور خیریه، مدیران اوقاف و امور خیریه استان ها و همچنین رئیس سازمان بازسازی عتبات و عالیات برگزار شد و در این جلسه به هم افزایی نظام مند بین دو نهاد تاکید شد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: در کارگروه اسکان و تغذیه و فرهنگی اربعین اوقاف و امور خیریه گلستان حضور داشت و به همت خیران و آستان مبارکه خدماتی را به زائران کربلای معلی و اماکن مقدسه ارائه کردیم.

وی بیان کرد: با این تفاهم نامه با بازسازی عتبات عالیات گلستان پیش از گذشته برای جمع آوری نذورات مردمی برای این امر مقدس، جلب وقف های جدید و اجرای وقف های دسته جمعی داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: در راستای مردمی کردن وقف تلاش های زیادی در سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است و برکات آن را در دستگیری مردم در حوادث مختلف مثل سیل گلستان، کرونا و زلزله رامیان شاهد بودیم.

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: درصدد این هستیم که موقوفات را براساس قوانینی که در اختیار داریم به مردم واگذار کنیم و موقوفات عتباتی را احصاء می کنیم و انتظار داریم سازمان بازسازی عتبات عالیات استان در مسیر احیاء این موقوفات کمک کند.

گفتنی است، این تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری های مشترک و بهره مندی از ظرفیت های موجود و همچنین افزایش تعاملات دو جانبه با هدف اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات موثر و کارآمد در جهت ترویج فرهنگ وقف و خیر و تسریع در بازسازی عتبات عالیات، امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای تحقق اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.